در این روزها خودروهای شاسی بلند میان مردم ایران محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. شرکت چری که همواره در تلاش برای تولید خودروهای با کیفیت است، چری تیگو 7 را با امکانات متنوع به بازار ارائه داد. از آن طرف کمپانی رنو با سابقه بسیار درخشانش با همکاری شرکت داچیا، رنو داستر را به بازار عرضه کرد. رنو داستر نیز توانسته در کلاس و رنج قیمت خود جزو پرفروش‌ترین‌ها قرار گیرد. در این مقاله به مقایسه رنو داستر و چری تیگو 7 می‌پردازیم.

رنو داستر در ایران در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده است. در وهله اول رنو داستر دارای فضای کابین مناسب و قابلیت آفرود است. به همین دلیل می‌توان این خودرو را در دسته آفرودهای کلاسیک قرار داد.

چری تیگو 7 از طرف دیگر با طراحی اسپرت و مدرن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. چری تیگو 7 که دارای امکانات متنوع است، به دلیل طراحی زیبا و همچنین ویژگی‌هایش توانسته فروش خوبی داشته باشد. همچنین باید اشاره نمود که چری تیگو 7 IE دارای بیشترین امکانات است.

مقایسه فنی رنو داستر و چری تیگو 7

رنو داستر دارای پیشرانه 1998 سی سی با توان 135 اسب بخار است. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با 8.9 لیتر و شتاب صفر تا صد آن برابر 11.4 ثانیه است. این خودرو مجهز به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. حداکثر سرعت رنو داستر برابر با 180 کیلومتر در ساعت است.

از طرف دیگر موتور چری تیگو 7 دارای حجم 1498 سی سی و توان تولیدی آن 147 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد تیگو 7 برابر 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در یک سیکل ترکیبی برابر 6.7 لیتر است.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه رنو داستر و چری تیگو 7

طرح 24 سوال از مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جهت ارزیابی کیفیت اولیه محصولات بازار ایجاد می‌گردد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه چری تیگو 7 برابر 78 از 100 بدست آمد. مشتریان در خودرو تیگو 7 از عملکرد مجموعه گیربکس و جلوبندی و کمک فنرها رضایت نداشتند و از آن طرف وضعیت موتور و عملکرد سیستم فرمان بالاترین امتیاز را از مشتریان کسب نمود.

همچنین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه رنو داستر 73 از 100 است. در خودرو رنو داستر وضعیت موتور، مجموعه گیربکس و جلوبندی و کمک فنرها بالاترین رضایت مشتریان را کسب نمودند.

بررسی شاخص IQS  رنو داستر و چری تیگو 7

شاخص تخصصی دیگری که توسط ISQI در حوزه کیفیت خودرو سنجیده می‌شود، شاخص IQS است. در این شاخص تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو سنجیده می­شود.

میانگین شاخص IQS در رنو داستر حدود 2.2 در هر خودرو و چری تیگو 7 حدود 1.2 ایراد در هر خودرو بدست آمد.

در خودرو تیگو 7 بیشترین ایرادات فنی و طراحی توسط مشتریان به کیفیت تایرها و همچنین عملکرد جلوبندی و کمک فنرها وارد شده است. از طرف دیگر مشتریان بیشترین ایرادات فنی رنو داستر را مصرف بالای سوخت و پایین بودن شتاب آن عنوان نمودند.

بیشترین اختلاف میان چری تیگو 7 و رنو داستر

با محاسبه میزان رضایت مشتریان براساس شاخص‌های پنج‌گانه شامل بدنه، مجموعه نیرو محرکه و سوخت‎رسانی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و تهویه مطبوع و وسایل برقی می‌توان بیشترین اختلاف میان دو خودرو چری تیگو 7 و رنو داستر را بدست آورد. در خودرو رنو داستر مصرف سوخت بالا و همچنین شتاب خودرو بیشترین اختلاف را با چری تیگو 7 ایجاد کرده است.

خدمات پس از فروش 

خدمات پس از فروش خودرو تیگو 7 توسط شرکت مدیران خودرو با 120 نمایندگی ارائه می‌شود. همچنین رنو داستر توسط شرکت نگین خودرو با 26 نمایندگی فعال در سطح کشور ارائه می­شود.

جمع‌بندی

در جدول زیر مشخصات فنی به همراه شاخص‌های ارزیابی دو خودرو رنو داستر و چری تیگو 7 گذاشته شده است. شما می‌توانید با توجه به این اطلاعات بهترین تصمیم را جهت خرید خودرو بگیرید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه اطلاعات خودرو در سایت کارینا، مقایسه خودروها متناسب با بودجه خود انجام دهید.

مشخصات خودرو رنو داستر چری تیگو 7
حجم موتور 1998 سی سی 1498 سی سی
توان (اسب بخار) 135 147
میزان رضایت از کیفیت اولیه 73 78
شاخص IQS 2.2 1.2
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 8.9 لیتر 6.7 لیتر
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان  

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

 

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

قدرت و شتاب خودرو

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان  

قدرت و شتاب خودرو

تناسب مصرف سوخت

 

عملکرد مجموعه گیربکس

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

در زمان خرید خودرو کارکرده با مراجعه به سامانه کارینا به آدرس carinapars.com  از خدمات کارشناسی خودرو کارکرده بهره­‌مند شوید.

مطالب مرتبط

مقایسه خودرو رنو کولیوس با نیسان ایکس تریل

مقایسه فولوکس تیگوان با رنو کولئوس

مقایسه تیگو 7 و ام وی ام X55