در این مقاله به مقایسه دو خودرو چینی می‌پردازیم، اس دبلیو ام G01F توسط شرکت سیف خودرو به تازگی روانه بازار گردیده است. این خودرو  ورژن اسپرت SWM G01 به حساب می‌آید و در سال 2019 به بازار چین عرضه گردید. شرکت سیف خودرو نیز که سابقه چنین همکاری‌هایی را با شرکت‌های ژاپنی و چینی در کارنامه داشت، به صورت رسمی در سال 1398 از دو خودرو SWM G01  و  SWM G01F رونمایی کرد.

از سوی دیگر چری تیگو 7 به عنوان یک کراس اوور لوکس کمپانی چری در سال 2016 در خط تولید قرار گرفت. در ابتدا این خودرو تحت کانسپت Chery TX در نمایشگاه پکن 2012 در دید عموم قرار گرفت. شرکت مدیران خودرو نیز با توجه به موفقیت‌های چری تیگو 5 اولین نمونه چری تیگو 7 را در سال 1396 به بازار داخلی عرضه نمود.

مقایسه فنی اس دبلیو ام G01F و چری تیگو 7

اس دبلیو ام G01F دارای پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1498 سی سی است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 12.7 ثانیه است. اس دبلیو ام G01F  دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

از طرف دیگر چری تیگو 7 نیز مجهز به پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ و حجم موتور این خودرو نیز برابر با 1498 سی سی است. گیربکس این خودرو 6 سرعته دو کلاچه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز برابر با 10.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 190 کیلومتر بر ساعت است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی SWM G01F و چری تیگو 7

خودرو چری تیگو 7 مجهز به تجهیزاتی همچون: دیلایت، تنظیم برقی ارتفاع نور، آینه جانبی تاشو برقی، صندلی راننده 6 حالته برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، سنسور فشار باد تایر، ایموبلایزر و 6 کیسه هوا

از طرف دیگر خودرو اس دبلیو G01F نیز دارای امکاناتی چون: کروز کنترل هوشمند، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، اتولایت، دیلایت، رادار تغییر لاین، مه شکن عقب، ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه و پانوراما

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه چری تیگو 7 و اس دبلیو ام G01F

مطالعه رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در سه ماهه اول مالکیت خودرو (پیمایش کمتر از 4000 کیلومتر) انجام می‌شود. شاخص‌های مورد بررسی در سنجش رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول شامل: تهویه مطبوع و وسایل برقی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی، مجموعه نیرو محرکه و سوخت‌رسانی و بدنه هستند.

رضایت مشتریان از خودرو اس دبلیو ام G01 F برابر با 78 در مقیاس 100 است. مشتریان از عملکرد سیستم فرمان، عملکرد ترمز (گیرایی) و عملکرد لوازم ایمنی رضایت کامل داشتند، از سوی دیگر نحوه باز و بسته شدن درها، قدرت و شتاب خودرو و عملکرد مجموعه گیربکس امتیاز پایینی را کسب نمودند.

میانگین رضایت مشتریان برای خودرو چری تیگو 7 برابر با 76 در مقیاس 100 بدست آمد. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور و عملکرد سیستم فرمان رضایت کامل داشتند و عملکرد مجموعه گیربکس، جلوبندی و کمک فنرها و هچنین قدرت و شتاب خودرو پایین‌ترین امتیاز را بدست آوردند.

بررسی شاخص IQS اس دبلیو ام G01F و تیگو 7

 یکی دیگر از شاخص‌های تخصصی ارزیابی خودرو IQS است. در این شاخص تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودرو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

میانگین شاخص IQS در خودرو اس دبلیو ام G01F برابر با 1.1 بدست آمد. بیشترین ایرادات وارد شده این خودرو باز و بسته شدن در صندوق و همچنین پایین بودن شتاب است.

از طرف دیگر میانگین شاخص IQS برای خودرو تیگو 7 برابر با 1.6 بدست آمد. در این خودرو بیشترین ایرادات وارد شده خشک بودن لاستیک‌ها و خرابی باتری است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو تیگو 7 توسط شرکت مدیران خودرو با 148 نمایندگی فعال ارائه می‌شود. خودرو اس دبلیو ام G01F نیز توسط شرکت سیف خودرو با 5 نمایندگی فعال خدمات پس از فروش ارائه می‌گردد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه مشخصات فنی و امتیازات شاخص‌های ارزیابی دو خودرو در جدول زیر نشان داده شده‌اند.

مشخصات خودرو اس دبلیو ام G01F تیگو 7
 

حجم موتور

 

1498 سی سی

 

1498 سی سی

 

توان (اسب بخار)

 

155

 

147

 

میزان رضایت از کیفیت

 

78

 

76

 

شاخص IQS

 

1.1

 

1.6

 

مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)

 

9.6 لیتر

 

6.7 لیتر

 

نقاط قوت از نظر مشتریان

 

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد سیستم ترمز

عملکرد لوازم ایمنی

 

نحوه باز و بسته شدن درها

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

 

نقاط ضعف از نظر مشتریان

 

نحوه باز و بسته شدن درها

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد مجموعه گیربکس

 

عملکرد مجموعه گیربکس

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

قدرت و شتاب خودرو

خودروهای کارکرده و دست دوم دارای عیوب و نقص‌های زیادی هستند، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید خودرو دست دوم از خدمات کارشناسی خودرو استفاده نمایید.

به منظور بررسی انواع خودروها به صفحه مقایسه خودروها مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط:

مقایسه تیگو 7 و ام وی ام X55

مقایسه رنو داستر و چری تیگو 7