معایب و محاسن خودروهای دوگانه سوز از نظر کارشناسان خودرو

در سال های اخیر خودروسازان داخلی اقدام به ساخت و عرضه خودروهای دوگانه سوز (گاز و بنزینی) کرده اند که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

گاز بهتر است یا بنزین؟

شاید هرگز نتوان به سوال «گاز بهتر است یا بنزین» پاسخ مشخصی داد چراکه هرکدام از این سوخت ها مزایا و معایبی دارند. تمایل به گاز سوز کردن خودروها در ایران پس از گران شدن بنزین بیشتر شده است چراکه این سوخت قیمت پایین تری نسبت به بنزین دارد.

برخی معتقدند بنزین بهترین سوخت برای خودرو است و گاز CNG برای موتور خودرو تاثیرات مخربی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

بر اساس اخبارو اطلاعات منتشر شده، گاز سوز کردن خودروها پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال ۹۸ رواج بیشتری داشته است، چرا که این نوع سوخت هزینه کمتری نسبت به بنزین دارد و همین موضوع بسیاری را مجاب به استفاده از آن می کند. افرادی که خودروهای دوگانه سوز دارند همیشه با مسائلی از قبیل تاثیر هر سوخت روی موتور، راندمان خودرو و… درگیر هستند و نظرات گوناگونی درباره این دو نوع سوخت وجود دارد.

در پی این موضوع به بررسی برخی مزایا و معایب خودروهای دوگانه سوز می پردازیم:

مزایا

آن می توان به صرفه جویی در مصرف بنزین و آلودگی  محیط زیست کم تر نسبت به روش بنزینی و هم چنین صرفه جویی اقتصادی با توجه به نصف بودن قیمت گاز در مقابل بنزین اشاره نمود.

معایب

آن می‌توان به خطرناک بودن استفاده از گاز مایع یا LPG با توجه به استاندارد نبودن تجهیزات اشاره کرد و خودرو با مصرف گاز نسبت به خودروهای بنزینی خشک تر کارمی کند و به سوپاپ ها و سرسیلندرها فشار وارد میکند، کارشناسان خودرو معتقدند بهترین حالت یک خودرو دوگانه سوز نسبت به خودروی بنزینی تا 20 درصد افت فشار دارد و مشکلاتی مانند جون نداشتن خودرو ،خاموش کردن ،گاز دادن بیشتر و… را در پی دارد.

 

برای مشاهده و مقایسه ویژگی های خودروها به مرجع اطلاعات خودروی کارینا مراجعه نمائید.

برای کارشناسی خودرو کارکرده هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارینا مراجعه نمائید.