بازار خودروی کارکرده در ایتالیا چگونه است؟

ایتالیا کشوری در جنوب قاره‌ی اروپا است وشهر رم پایتخت آن می‌باشد.

این کشور حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد و مهاجرین زیادی نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

از منظر اقتصاد، این کشور در اتحادیه‌ی اروپا پایین‌ترین رشد اقتصادی را دارد که در چند سال اخیر بهبود یافته است.

بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر آن، بسیاری از افرادی که به اتومبیل علاقه دارند ترجیح می‌دهند از اتومبیل‌های دست دوم استفاده کنند. افراد به دنبال خودرویی با دوام و با کیفیت بالا هستند؛ به همین دلیل محبوبیت وسایل نقلیه استفاده شده‌ی ژاپنی در حال افزایش است.

وسایل نقلیه ژاپنی از قابلیت اطمینان و کیفیت بالایی برخوردار هستند و کشور ایتالیا تعداد زیادی از این خودروها را وارد کرده است. تویوتا، نیسان و سوبارو برندهای محبوب ژاپنی در این کشور هستند.

برای گروه درآمدی متوسط​​، خودروهای استفاده شده گزینه‌های محبوبی هستند.

بازار خودروهای دست دو نسبت به سال‌های گذشته با سرعتی بسیار سریع رو به رشد است.

قیمت پایین و در دسترس بودن آسان قطعات یدکی برخی از دلایلی است که به محبوبیت وسایل نقلیه استفاده شده کمک می‌کند. جدا از دلایل ذکر شده، وسایل نقلیه کارکرده برای مصرف‌کنندگانی که از استهلاک بالای خودرو فرار می‌کنند می‌تواند مفید باشد زیرا استهلاک بالای خودرو در سال‌های اول و دوم رخ می‌دهد.

تقاضا برای خودروهای دست دوم در کشورهای اروپایی زیاد است و ایتالیا یکی از کشورهای برتر برای یافتن خودروهای کارکرده با قیمت مناسب است. با جمعیتی در حدود 60 میلیون نفر، مشخص است که تقاضای زیادی برای وسایل نقلیه با کیفیت در کشور وجود دارد.

در اینجا آماری مربوط به قیمت خودروهای دست دو در سال 2017 در ایتالیا ارائه شده است، متوسط قیمت این خودروها در ایتالیا بین 950 یورو تا 14.740 یورو در سال 2017 بوده که بالاترین میانگین قیمت مربوط به منطقه‌ی ونتو و کمترین آن در منطقه‌ی کالابریا می‌باشد.

بازار خودروی کارکرده در ایتالیا