لکسوس NX کراس اوور اسپرت در سال 2014 به بازار عرضه گردید. شرکت بی ام و که در تولید مدل X6 بسیار موفق عمل کرد، استارت تولید X4 را در سال 2014 زد. در این مقاله به مقایسه دو خودرو لکسوس nx با بی ام و X4 می‌پردازیم.

هر دو خودرو جزو کراس اوورهای اسپرت بازار به حساب می‌آیند. با توجه به افزایش قیمت این دو خودرو، باید گفت که همواره مشتریان خود را دارند. لکسوس nx 300 دارای آپشن‌های متنوع رفاهی، طراحی خاص، ایمنی بالا و همچنین سازگار با محیط زیست است. از طرف دیگر خودرو بی ام و ایکس 4 از پیشرانه و گیربکس قدرتمند، طراحی بدنه و کابین جذاب بهره برده است.

مقایسه فنی لکسوس nx با بی ام و X4

لکسوس nx در دو مدل هیبریدی و بنزینی به بازار عرضه شده است. موتور مدل بنزینی این خودرو قدرتی معادل با 235 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر تولید می‌کند. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو 7 ثانیه و دارای گیبرکس 6 سرعته اتوماتیک است.

اما مدل هیبریدی لکسوس توانی معادل 194 اسب بخار و انتقال قدرت توسط گیربکس CVT انجام می‌شود. این مدل با نام NX300H  و  مصرف سوخت آن پایین‌تر است.

خودرو بی ام و X4 دارای موتور با حجم 1997 سی سی و توان آن 245 اسب بخار است. گیربکس این خودرو 8 سرعته اتومات و شتاب صفر تا صد آن 6.2 ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر برابر با 7.3 لیتر و حداکثر سرعت آن 232 کیلومتر بر ساعت است.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه لکسوس nx و بی ام و X4

کیفیت اولیه خودرو در سه ماهه اول مالکیت هر ساله بر مبنای 24 سوال از مشتریان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه لکسوس nx 300 برابر با 83 در مقیاس صد بدست آمد. در این خودرو مشتریان از عملکرد سیستم فرمان، مجموعه گیربکس و ترمز دستی رضایت کامل داشتند. اما قدرت و شتاب خودرو و همچنین عملکرد جلوبندی و کمک فنرها نتوانستند رضایت مشتریان را جلب نمایند.

در خودرو بی ام و X4 مشتریان از وضعیت موتور، عملکرد سیستم فرمان و مجموعه گیربکس رضایت کامل داشتند. بخش‌های جلوبندی و کمک فنرها، کیفیت تایرها و همچنین کیفیت صندلی‌ها نتوانستند رضایت مشتریان را به طور کامل جلب نمایند. میانگین رضایت مشتریان نیز تقریبا برابر با لکسوس در حدود 83 از 100 بدست آمد.

مقایسه لکسوس ان ایکس و بی ام و ایکس 4 از نظر شاخص IQS

یکی از شاخص‌های ارزیابی خودرو شاخص IQS است. این شاخص مشخص‌کننده تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتری در سه ماهه اول مالکیت خودرو است. شاخص IQS لکسوس nx 300 در هر خودرو برابر 0.5 و این عدد در بی ام و X4 در هر خودرو 1.2 ایراد است.

بیشترین تفاوت خودرو لکسوس nx و بی ام و X4

می‌توان گفت از نظر شاخص‌های پنج گانه بیشترین اختلاف دو خودرو در بخش قدرت و شتاب است که BMW X4 امتیاز بیشتری را کسب کرده است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو لکسوس nx 300 توسط شرکت ایرتویا و خودرو بی ام و X4 توسط شرکت پرشیا خودرو ارائه می‌گردد.

جمع‌بندی

با در نظر گرفتن بودجه خود و همچنین مطالعه شاخص‌ها و ارزیابی‌های فنی این دو خودرو، تصمیم مناسب جهت خرید خودرو را بگیرید. همچنین در سایت کارینا می‌توانید با مراجعه به صفحه مقایسه خودرو  مراجعه بفرمایید.

جهت آشنایی با بخش‌های مختلف کارشناسی خودرو: کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی فنی خودرو و کارشناسی بدنه خودرو به صفحه اصلی سایت کارینا پارس مراجعه بفرمایید.

مشخصات خودرو لکسوس NX 300 بی ام و X4
حجم موتور 2000 سی سی 1997 سی سی
توان (اسب بخار) 235 245
میزان رضایت از کیفیت 83 83
شاخص IQS 0.5 1.2
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 8.9 7.3
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد سیستم فرمان

عملکرد مجموعه گیربکس

عملکرد ترمز دستی

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد مجموعه گیربکس

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

کیفیت تایرها

خدمات کارشناسی خودرو کارینا تحت نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می‌گیرد. در صورت نیاز به خدمات کارشناسی خودرو با ما تماس بگیرید.