در سال 95 خبرهایی مبنی بر همکاری خودروسازان داخلی با شرکت روسی UAZ به گوش می‌رسید. اما پس از مدتی به دلیل تحریم‌ها این همکاری ادامه نیافت، اما دوباره در سال 1400 شرکت سروش دیزل قصد دارد محصولات شرکت UAZ را در بازار داخل عرضه کند.

طراحی داخلی و خارجی پاتریوت UAZ

در همان نگاه اولیه می‌توان فهمید که طراحی خودرو پاتریوت یواز قدیمی است. فرم اصلی بدنه این خودرو بسیار مشابه با خودروهای شاسی بلند دهه 90 میلادی است. به طوریکه اگر به خطوط جانبی بدنه این خودرو دقت کنید می‌توانید به قدیمی بودن آن پی ببرید (مشابه به نیسان پاترول است). به همین دلیل می‌توان گفت با طراحی‌های به روز خودروهای شاسی بلند نمی‌تواند رقابت کند.

همچنین داشبورد این خودرو در مقابل خودروهای جدید بسیار ساده است. در نمای داخلی خودرو تنها نکات مثبت آن وجود صفحه نمایشگر و غربیلک فرمان به روز است. در کابین داخلی استفاده از پلاستیک فشرده و خشک بسیار مشهود است. فوم به کار رفته در صندلی‌ها نیز مرغوب بوده و موجب خستگی سرنشینان در سفرهای طولانی و مسیرهای ناهموار نمی‌گردد.

شرکت کارینا پارس در کمترین زمان ممکن کارشناسی خودرو در محل را انجام می‌دهد. قبل از خرید خودرو با ما در تماس باشید.

مشخصات فنی خودرو پاتریوت UAZ

این خودرو دارای موتور با حجم 2693 سی سی که حداکثر قدرت آن برابر با 150 اسب بخار است. گیربکس پاتریوت یواز 5 سرعته دستی است. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 150 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی برابر با 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

امکانات و تجهیزات پاتریوت یواز

در خودرو یواز پاتریوت تجهیزاتی چون: کیسه هوا سرنشینان جلو، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، سیستم ترمز ABS و ESP، دوربین عقب، چراغ دیلایت، آینه‌های بغل مجهز به راهنما، چراغ مه شکن جلو و عقب

تجربه رانندگی پاتریوت سروش دیزل

باید گفت این خودرو شاسی بلند مناسب مشتریانی است که قصد خرید یک خودرو آفرودی را دارند و مشتریان نیاز به تجهیز دوباره خودرو و صرف هزینه مازاد ندارند. همچنین برای نیازهای خانوادگی به دلیل ابعاد بزرگ این خودرو، راننده باید از تبحر و مهارت بالایی نسبت به دیگر خودروهای معمولی برخوردار باشد.

نتیجه‌گیری

قیمت این خودرو که توسط شرکت سروش دیزل اعلام شده، به نسبت دیگر رقبای مدرنش بسیار بالا است. به طوریکه مشتریان می‌توانند در این رنج قیمتی، خودروهایی همچون چری تیگو 7، فیدلیتی یا دیگنیتی را انتخاب نمایند. به همین دلیل می‌توان گفت با چنین روندی این خودرو جایگاه مناسبی را در بازار داخل بدست نمی‌آورد.