شرکت برلیانس Shineray چین در سال 2014 تولید خودروهای SWM را از یک شرکت ایتالیایی گرفت. در ابتدا این واژه با مخفف SVVM شناخته می‌شد. اما این شرکت چینی آن را به SWM که مخفف Speedy Working Motors است، تغییر داد. شرکت برلیانس شروع به تولید خودروهای کراس اوور مدل G01 در ورژن‌های اسپرت و معمولی نمود.

مدل SWM G01 از سال 2018 در بسته محصولات این شرکت حضور داشت. خودرو اس دبلیو ام جی 01 به عنوان یک کراس‌‎اوور به‌روز و جمع‌و‌جور در میان مشتریان مطرح است. نسخه اسپرت این خودرو به واسطه طراحی زیبا بدنه طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده است.

باید به این نکته اشاره نمود که کراس اوور SWM G01 دارای آپشن‌های بیشتری نسبت به رقبای هم‌قیمت خود است. همچنین طراحان این خودرو در بخش‌‌های داخلی نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند، به طوریکه مشتریان از کیفیت خوب متریال داخل خودرو بسیار راضی هستند.

مشخصات فنی دو خودرو اس دبلیو ام G01 و G01F

خودرو SWM G01 و مدل G01 F دارای موتور 4 سیلندر با حجم موتور 1498 سی سی هستند. موتور توربو شارژ با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است. این خودرو مجهز به گیربکس 6 سرعته اتومات و شتاب صفر تا صد این خودرو 12.7 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی 9.6 لیتر است. تفاوت این دو خودرو بیشتر ظاهری است و از نظر فنی یکسان هستند.

امکانات رفاهی و تجهیزات دو خودرو SWM G01  و  SWM G01F

هر دو نسخه اس دبلیو ام دارای تجهیزات خیلی زیادی هستند. بخشی از امکانات رفاهی SWM G01 شامل: سیستم تنظیم باد تایرها، رادارهای نقطه کور، تهویه مطبوع اتومات، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، دیلایت، صندلی راننده برقی به همراه گرم‌کن و سردکن، سیستم ورود بدون کلید و دوربین عقب

خرید بدون کارشناسی خودرو ممکن است هزینه‌های زیادی را رقم بزند. می‌توانید به هنگام خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده از خدمات کارشناسی خودرو شرکت کارینا پارس بهره ببرید. برای ارتباط با ما می‌توانید از شماره تماس 02143904444 و همچنین ایمیل info@carinapars.com استفاده نمایید.

 رضایت مشتریان از کیفیت اولیه SWM G01  و SWM G01F

واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت ISQI هر ساله مطالعات ارزیابی رضایتمندی مشتریان را با شاخص‌های مختلفی چون رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه محصول، APEAL، IQS، فروش و خدمات پس از فروش اندازه‌گیری می‌کند.

میانگین رضایت مشتریان از خودرو SWM G01 برابر 75 در مقیاس 100 بدست آمد. مشتریان از عملکرد سیستم فرمان، عملکرد ترمز دستی، لوازم ایمنی و ادوات برقی رضایت کامل داشتند. همچنین پایین‌ترین امتیاز را به عملکرد جلوبندی و کمک فنرها، قدرت و شتاب خودرو و نحوه باز و بسته شدن درها دادند.

میانگین رضایت مشتریان از خودرو SWM G01F برابر 78 در مقیاس 100 حاصل شد. مشتریان بالاترین امتیاز را به عملکرد سیستم فرمان، عملکرد ترمز و همچنین عملکرد لوازم ایمنی دادند. از سوی دیگر قدرت و شتاب خودرو، نحوه باز و بسته شدن درها و عملکرد مجموعه گیربکس پایین‌ترین امتیاز را بدست آوردند.

بررسی شاخص IQS دو خودرو SWM G01 و SWM G01F

شاخص IQS بر مبنای تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودرو اندازه‌گیری می‌شود. شاخص IQS خودرو اس دبلیو ام G01 برابر با 2.1 ایراد و همچنین برای خودرو SWM G01F  این شاخص 1.1 ایراد در هر خودرو بدست آمد. در هر دو خودرو بیشترین ایرادی که از نظر مشتریان وارد شده است، سخت باز و بسته شدن درها بوده است.

خدمات پس از فروش خودروهای اس دبلیو ام G01 و G01F

خدمات پس از فروش خودروهای SWM توسط شرکت سیف خودرو با 5 نمایندگی فعال ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه مشخصات فنی و همچنین شاخص‌های ارزیابی دو خودرو SWM G01 و SWM G01F در جدول زیر نوشته شده‌اند. همانطور که در این مقاله بررسی نمودیم دو خودرو از نظر فنی یکسان بوده و تفاوتشان در طراحی بدنه و ظاهری است.

 

مشخصات خودرو

 

SWM G01

 

SWM G01F

 

حجم موتور (cc)

 

1498

 

1498

 

توان موتور (اسب بخار)

 

155

 

155

 

میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه

 

75

 

78

 

شاخص IQS

 

2.1

 

1.1

 

نقاط قوت از دید مشتریان

 

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد ترمز دستی

عملکرد لوازم ایمنی

 

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد ترمز

عملکرد لوازم ایمنی

 

نقاط ضعف از دید مشتریان

 

نحوه باز و بسته شدن درها

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

 

قدرت و شتاب خودرو

نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد مجموعه گیربکس