در سال‌های اخیر علاقه مردم ایران بیش از پیش به خودروهای کراس اوور افزایش یافته است. شرکت خودروسازی چری قدر این فرصت را به خوبی با تولید محصولات با کیفیت دانسته است. چری علاوه بر تولید خودرو با دیگر شرکت‌ها نیز در مونتاژ خودرو همکاری می‌کند. صادرات این شرکت به کشورهای مختلف نیز افزایش یافته است.

از طرف دیگر خودرو دیگنیتی به عنوان یک کراس اوور با ابعاد متوسط به بازار عرضه شده است. این خودرو که اصالتا همان دانگ فنگ Ix5 است برای اولین بار در سال 2018 در پکن رونمایی شده است. باید به این نکته اشاره نمود که خودرو دیگنیتی هم ابعاد شاسی بلند را دارد و هم طراحی شبیه به خودروهای کوپه را داراست.

امکانات و آپشن‌های تیگو 7 و دیگنیتی

خودرو دیگنیتی دارای تجهیزاتی چون: مه شکن‌های جلو و عقب، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی 6 جهته، شیشه‌های بالابر برقی، کروز کنترل و سنسور نور و باران

از سوی دیگر خودرو تیگو 7 دارای امکانات رفاهی چون: دوربین 360 درجه، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه‌های جانبی، سیستم تنظیم باد لاستیک‌‌ها  و چراغ‌های مه‌شکن

مشخصات فنی دیگنیتی و چری تیگو 7

خودرو دیگنیتی مجهز به موتور با حجم 1498 سی سی و حداکثر قدرت این خودرو 148 اسب بخار است. خودرو دیگنیتی دارای گیربکس CVT اتوماتیک است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با 7.5 لیتر است. حداکثر سرعت این خودرو  برابر با 175 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 14 ثانیه است.

از سوی دیگر خودرو چری تیگو 7 دارای موتور به حجم 1498 سی سی و حداکثر قدرت این خودرو برابر با 147 اسب بخار بدست آمده است. تنفس موتور این خودرو به صورت توربو شارژ و گیربکس آن از نوع 6 سرعته دو کلاچه است. شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو برابر با 185 کیلومتر بر ساعت است.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه دیگنیتی و تیگو 7

این شاخص توسط شرکت isqi ارزیابی می‌شود. میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در پیمایش 4 هزار کیلومتری محاسبه می‌شود. میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو دیگنیتی برابر با 776 در مقیاس 1000 محاسبه شد. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، قدرت و شتاب خودرو ناراضی بودند و امتیاز پایینی را به این بخش‌ها دادند. از سوی دیگر وضعیت موتور و عملکرد ترمز دستی بالاترین امتیازها را به خودشان اختصاص دادند.

از طرف دیگر میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو تیگو 7 برابر با 755 در مقیاس 1000 بدست آمد. مشتریان پایین‌ترین امتیاز را به نحوه باز و بسته شدن درها، قدرت و شتاب خودرو و عملکرد گیربکس دادند و از سوی دیگر بیشترین امتیازات به وضعیت موتور و عملکرد سیستم فرمان تعلق گرفت.

شرکت کارینا به منظور تسهیل روند خرید و فروش خودروهای دست دوم خدمات کارشناسی خودرو ارائه می‌دهد.

شاخص IQS دیگنیتی و تیگو 7

شاخص IQS نیز توسط شرکت ISQI بر مبنای تعداد عیوب مشاهده شده در هر خودرو محاسبه می‌شود و عدد کوچکتر نشان‌دهنده کیفیت بالاتر خودرو است.  شاخص IQS در خودرو دیگنیتی برابر با 1.24 ایراد در هر خودرو بدست آمد که بیشترین ایرادات به پایین بودن شتاب خودرو و رگلاژ نبودن درهای جلو وارد گردید.  از سوی دیگر شاخص IQS خودرو تیگو 7 برابر با 1.80 ایراد در هر خودرو بدست آمد. بیشترین ایراد در این خودرو به خشک بودن لاستیک‌ها و خرابی گیربکس وارد شده است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو دیگنیتی توسط شرکت بهمن موتور با 80 نمایندگی فعال و از سوی خدمات پس از فروش خودرو تیگو 7 توسط شرکت مدیران خودرو با 148 نمایندگی فعال ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

خودرو تیگو 7 به دلیل سابقه خیلی خوبی که در بازار داشته است طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است از طرف دیگر دیگنیتی نیز با طراحی مدرن توانسته خود را به عنوان یک محصول لوکس به بازار معرفی نماید. به طور کلی مشخصات فنی دو خودرو به همراه شاخص‌های ارزیابی در جدول زیر نشان داده شده است.

مشخصات خودرو تیگو 7 دیگنیتی
حجم موتور (cc) 1498 1498
توان (اسب بخار) 147 148
میزان رضایت از کیفیت اولیه 755 776
شاخص IQS 1.80 1.24
نقاط قوت از دید مشتریان وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

وضعیت موتور

عملکرد ترمز دستی

نقاط ضعف از دید مشتریان نحوه باز و بسته شدن درها

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد گیربکس

نحوه باز و بسته شدن درها

قدرت و شتاب خودرو