به مقایسه چانگان cs35 با MVM X22 برای کسانی که به دنبال کراس اورهای اقتصادی هستند و ممکن است این دو گزینه چانگان cs35 اتوماتیک محصول گروه خودروسازی سایپا و ام وی ام x22 اتوماتیک محصول مدیران خودرو، جزو گزینه­ های محتملی آنها باشد پرداخته ایم.

چانگان موتورز برند چینی با همکاری سایپا بین سال­های 1395 لغایت 1398 با کراس اور جذاب cs35  قدم به بازار ایران گذاشت.

 در سال­های اخیر به دلیل تحریم­های یک طرفه ایالت متحده آمریکا تولید و عرضه این محصول متوقف گردیده است.

شرکت مدیران خودرو نیز به جهت پر نمودن سبد محصولات خود در 4 سال اخیر محصول MVM X22 را به بازار عرضه نموده است.

این خودرو در حقیقت چری تیگو 3X است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو با نام تجاری MVM X22 به بازار معرفی شد.

معرفی عمومی چانگان CS35 و ام­ وی ام X22

چانگان CS35 اتوماتیک محصول سایپا از موتوری با حجم 1600 سی­سی و با حداکثر قدرت 113 اسب بخار بهره می­برد. بر روی این محصول یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. وزن خالص این خودرو 1290 کیلوگرم و بر اساس اطلاعات دفترچه راهنما مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر در صد کیلومتر است. این محصول از ترمز ABS، کیسه هوا جلو و جانبی، سانروف، کروز کنترل و… بهره می­برد.

خودرو ام وی ام X22 اتوماتیک نیز از موتور با حجم 1497 سی­سی و حداکثر قدرت 105 اسب بخار بهره می­برد. این خودرو نیز از گیربکس اتوماتیک 4 سرعته استفاده کرده و وزن خالص آن 1245 کیلوگرم می­باشد. مصرف بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر می­باشد. این محصول از ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، کروز کنترل، مانتیور 8 اینچی لمسی، سنسور پارک و… بهره می­برد.

مقایسه رضایت مشتریان چانگان اتوماتیک CS35 و ام ­وی­ ام X22 اتوماتیک

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودروها توسط ISQI به صورت دوره­ ای در سه ماهه اول مالکیت خودرو و با 24 سئوال در خصوص کیفیت اجزای مختلف خودرو سنجیده می­شود.

آخرین تحقیق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان دهنده رضایت 74 در مقیاس صد امتیازی مشتریان چانگان CS35 است. جزئیات نتایج نشان دهنده آنست که عملکرد ترمز و ترمز دستی، عملکرد سیستم فرمان، باز و بسته شدن درها و کولر و بخاری این خودرو در سطح قابل توجهی رضایت مشتریان را جلب نموده است. این درحالیست که قدرت و شتاب خودرو، مصرف سوخت، کیفیت صندلی­ ها، کیفیت تایر و سیستم صوتی خودرو منجر به نارضایتی مشتریان چانگان CS35 در این تحقیق گردیده است.

با مقایسه چانگان cs35 با MVM X22 امتیاز از کیفیت اولیه خودرو ام وی ام X22 حدود 70 در مقیاس صد است که به عبارتی 4 امتیاز رضایت از این خودرو نسبت به چانگان CS35 پایین­تر است. بررسی شاخص­ ها نشان می­دهد در این خودرو عملکرد بخاری، عملکرد فرمان، ترمز و ترمز دستی و برخی ادوات برقی رضایت مشتریان را جلب نموده است اما در طرف مقابل قدرت و شتاب خودرو (بسیار ضعیف)، سکوت داخل اتاق، مصرف سوخت، کیفیت تایر، عملکرد گیربکس منجر به نارضایتی مشتریان گردیده است.

شاخص IQS در خودرو چانگان CS35 و ام وی ام X22

شاخص IQS شاخصی بین المللی است که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به صورت سالانه ارزیابی و منتشر میگردد. شاخص IQS تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو را می­سنجد.

با مقایسه چانگان cs35 با MVM X22 متوجه میشویم IQS خودرو چانگان CS35 به میزان 1.3 ایراد در هر خودرو تعیین شده است؛ یعنی در هر خودرو به طور متوسط پس از سه ماه از استفاده 1.3 ایراد مشاهده شده است. بیشترین ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در خودرو چانگان پایین بودن شتاب و مصرف بالای سوخت است.

در خودرو MVM X22 شاخص IQS عدد 2.7 ایراد را نشان می­دهد. این موضوع نشان دهنده آنست که ایرادات ام وی ام X22 نسبت به چانگان در سه ماه اول مالکیت دو برابر خود را بروز می­دهد. بیشترین ایرادات ام وی ام X22 نیز مرتبط به پایین بودن شتاب، پایین بودن کشش در سر بالایی و مصرف بالای سوخت است.

بیشترین اختلاف بین رضایت مشتریان چانگان CS35 و ام وی ام X22

در مقایسه چانگان cs35 با MVM X22 اولین اختلاف عمده از دیدگاه مشتریان در بین این دو خودرو در شاخص سکوت داخل اتاق است به طوریکه رضایت مشتریان از آرامش داخل اتاق چانگان CS35 بیش از 17 امتیاز بالاتر از رقیب ام وی ام خود است. هر چند هر دو خودرو در شاخص شتاب نیز وضعیت خوبی ندارند اما در این شاخص نیز مشتریان چانگان بیش از 16 درصد راضی ­تر از ام وی ام X22 هستند.

اما در شاخص مرتبط با سیستم صوتی مشتریان ام وی ام X22 به طور معنی داری از مشتریان چانگان CS35 راضی­ تر هستند.

خدمات پس از فروش:

خدمات پس از فروش چانگان CS35  توسط گروه خودروسازی سایپا و شرکت سایپا یدک با حدود 700 نمایندگی در سطح کشور ارائه می­شود. خدمات پس از فروش محصولات ام وی ام در ایران شرکت مدیران خودرو با 120 نمایندگی ارائه می­دهد.

جمع بندی:

در حال حاضر در شرایط تحریمی گروه سایپا محصولات چانگان را تولید نمی ­نماید اما با توجه به آمار و اعداد اشاره شده در این گزارش این محصول به طور نسبی رضایت مشتریان خود را جلب نموده و به طور کلی محصول کم ایرادی می­باشد. در صورتیکه تمایل به خرید خودرو دست دوم دارید می­توانید از خدمات کارشناسی رنگ ، کارشناسی فنی خودرو ، کارشناسی بدنه و همچنین کارشناسی قیمت گذاری کارینا از طریق لینک  carinapars.com  استفاده نمایید.

خدمات کارشناسی خودرو کارینا تضمینی رسمی برای خرید و فروش خودرو می باشد.

محصول ام وی ام X22 نیز در میان محصولات اقتصادی کراس اور محصولی جا افتاده و نسبتاً پر تیراژ بازار است؛ این محصول در حال حاضر به صورت نو و کارکرده در بازار خودرو ایران موجود است.

در جدول زیر می­توانید خلاصه ­ای از نتایج مقایسه­ ای بین خودرو چانگان CS35 اتوماتیک و ام وی ام X22 اتوماتیک ملاحضه نمایید.

 

 

مشخصات/خودرو چانگان CS35 ام وی ام X22
حجم موتور 1600 1497
توان(اسب بخار) 113 105
میزان رضایت از کیفیت 74% 70%
مصرف سوخت 7 لیتر 6.1
(تعداد ایراد در هر خودرو)IQS 1.3 2.7
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد کولر و بخاری
عملکرد سیستم فرمان
ترمز و ترمز دستی

باز و بسته شدن در­ها

عملکرد بخاری
عملکرد فرمان
ترمز و ترمز دستی

برخی ادوات برقی

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان پایین بودن قدرت و  شتاب
مصرف سوخت
کیفیت صندلی

کیفیت تایر

سیستم صوتی خودرو

مصرف سوخت
قدرت و شتاب خودرو
پایین بودن کشش در سربلایی

کیفیت تایر

عملکرد گیربکس

صدای اضافی داخل اتاق

 

در هنگام خرید و فروش خودرو و نیاز به خدمات کارشناسی خودرو با کارینا تماس بگیرید.