مقایسه پژو پارس با تندر 90 که دو محصول ایران ­خودرو هستند در این مطلب بصورت تخصصی انجام گرفته است، پژو پارس ابتدا با نام پرشیا پا به محصولات عرضه شده صنعت خودرو ایران گذاشت. پژو پارس یکی از بهترین فیس لیفت­‌های انجام شده در صنعت خودرو ایران است که بر روی پژو 405 اتفاق افتاد؛ این محصول از ابتدای دهه 1380 تقریباً حدود 20 سال است که به مشتریان ایرانی ارائه می­گردد. در حال حاضر پژو پارس ال ایکس از موتور TU5 با حجم موتور 1587 سی­سی و توان 105 اسب بخار بهره می­برد.

باتوجه به وزن خودرو پژو پارس که 1185 کیلوگرم است، شتاب صفر تا 100 این خودرو 13.2 ثانیه است. گنجایش باک خودرو  پژو پرشیا 66 لیتر است و مصرف سیکل ترکیبی این خودرو 7.5 لیتر در صد کیلومتر است.

تندرو 90 ایران خودرو و یا به تعبیری رنو لوگان توسط کنسرسیوم متشکل از ایران­ خودرو، پارس خودرو و رنو در ایران با ایجاد شرکت رنو پارس به مرحله تولید رسید.

این خودرو یکی از موفق ­ترین نمونه­ های تجاری خودروهای اقتصادی در دنیا است.

تندرو 90 ایران خودرو با موتوری 1600 سی­سی و توان 105 اسب بخار با شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه به مشتریان عرضه گردیده است. مصرف سوخت سیکل ترکیبی این محصول 6.9 لیتر در صد کیلومتر بوده و با عنایت به جا دار بودن محیط صندلی ها و صندوق عقب آن بسیار مورد وثوق خانواده ­های ایرانی قرار گرفته است.

رضایت مشتریان در مقایسه پژو پارس با تندر 90

در مقایسه پژو پارس با تندر 90 ، میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه این خودروها که در آخرین تحقیق ISQI سنجیده شده بشرح زیر است.

میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه پژو پارس 68 در مقیاس 100 می ­باشد. در این خودرو مولفه­ هایی مانند کیفیت رنگ بدنه، سیستم فرمان، سیستم بخاری و کولر و سیستم کلاچ رضایت مشتریان را به صورت نسبی جلب نموده است. اما از سوی دیگر مولفه­ های سکوت نسبی داخل اتاق، نحوه باز و بسته شدن درها و تناسب مصرف سوخت بیشترین نارضایتی را در مشتریان پژو پرشیا ایجاد نموده ­اند.

نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت اولیه تندر 90 دنده ­ای که توسط ISQI در سه ماهه اول مالکیت خودرو به صورت تلفنی از مشتریان سنجیده می­ شود رضایت از کیفیت این خودرو را 73 در مقیاس 100 برآورد می­ کند. به عبارتی میزان رضایت مشتریان تندرو 90 ایران خودرو 5 واحد در مقیاس 100 بالاتر از پژو پارس است.

در آخرین تحقیق ISQI شاخص­ های فرمان، گیربکس و کلاچ، ادوات برقی و وضعیت موتور بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان را به دست آورده است ولی در همین خودرو تندر 90 شاخص ­های کیفیت تایرها، مصرف سوخت، کیفیت صندلی­ ها و سیستم صوتی منجر به نارضایتی مشتریان گردیده است.

مقایسه شاخص IQS

شاخص IQS به صورت ادواری توسط ISQI بررسی و نشر می­گردد. IQS تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو است. هر چه این عدد کوچکتر باشد کیفیت خودرو بالاتر است. مقایسه پژو پارس با تندر 90 بر اساس شاخص IQS بشرح زیر می باشد.

در حال حاضر شاخص IQS پژو پارس 3 می­باشد؛ به عبارتی در هر خودرو در سه ماهه اول استفاده 3 ایراد بروز می­کند. این شاخص (IQS) در خودرو تندر 90 دنده­ ای ایران خودرو 2.2 ایراد در هر خودرو می­ باشد.

بیشترین ایرادات مشاهده شده در پژو پرشیا عدم تناسب مصرف سوخت و صدای اضافی داخل اتاق است و بیشترین ایراد در تندر 90 نیز مصرف بالای سوخت و راحت نبودن صندلی راننده است.

خدمات پس از فروش پژو پارس و تندر 90

خدمات پس از فروش هر دو این محصولات توسط شرکت ایساکو با بیش از 700 نمایندگی فعال در سطح کشور ارائه می ­گردد.

در جدول ذیل و با توجه به خلاصه نتایج زیر شما می­توانید انتخاب بهتری بین دو خودرو پژو پارس و تندر 90 ایران خودرو داشته باشید.

مشخصات/خودرو پژو پارس ال ایکس تندر 90 دنده ­ای
حجم موتور 1587 1600
توان(اسب بخار) 105 105
میزان رضایت از کیفیت اولیه 68 از 100 امتیاز 73 از 100 امتیاز
مصرف بنزین در سیکل ترکیبی 7.5 6.9
IQS (تعداد ایراد در هر خودرو) 3 2.2
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان – کیفیت رنگ بدنه
– سیستم فرمان
– کولر و بخاری- سیستم کلاچ
– گیربکس و کلاچ

– سیستم فرمان

– وضعیت موتور

– ادوات برقی

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان – سکوت نسبی و آرامش داخل اتاق

– نحوه باز و بسته شدن درها

– تناسب مصرف سوخت

– کیفیت تایر
– کیفیت صندلی ها- سیستم صوتی

 

برای مشاهده و مقایسه ویژگی های خودروها به مرجع اطلاعات خودروی کارینا مراجعه نمائید.

برای کارشناسی خودرو هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارینا مراجعه نمائید.