خودرو جک اس 5 با گیربکس دستی اولین بار در سال 1393 توسط شرکت کرمان موتور به بازار داخل عرضه گردید. این خودرو به دلیل شباهت به هیوندای توسان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به دلیل محبوبیت این خودرو نسخه اتومات آن نیز به سرعت روانه بازار گردید.

از سوی دیگر در سال 96 هایما اس 5 توسط شرکت ایران خودرو در خط تولید قرار گرفت. خودرو هایما S5 در همان ابتدا به دلیل داشتن مشخصات فنی مناسب و طراحی زیبا محبوبیت زیادی را کسب نمود. هایما S5 در رده کراس اوورهای کامپکت همچون چانگان CS35، لیفان X60 و ام وی ام X33s قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی هایما S5 و جک S5

خودرو هایما اس 5 دارای موتور با حجم 1497 سی‌سی توربوشارژ و حداکثر قدرت آن 161 اسب بخار است. جعبه دنده هایما اس 5 از نوع CVT 6 دنده اتومات و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو 9 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی هایما اس 5 در هر صد کیلومتر برابر با 8 لیتر است.

از سوی دیگر خودرو جک اس 5 مجهز به موتور با حجم 1997 سی سی و حداکثر قدرت آن برابر با 174 اسب بخار است. جعبه دنده این خودرو 6 سرعته و حداکثر سرعت جک S5 برابر با 180 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10.5 ثانیه تخمین زده شده است.

امکانات رفاهی جک اس 5 و هایما اس 5

خودرو هایما s5 مجهز به تجهیزاتی چون: کیسه هوا راننده و سرنشین جانبی و پرده‌ای 6 عدد، دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، کروز کنترل، دکمه روشن نمودن خودرو بدون کلید، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و تنظیم میزان باد لاستیک‌ها

از طرف دیگر خودرو جک اس 5 دارای آپشن‌های رفاهی چون: تهویه مطبوع، تنظیم ارتفاع نور، آینه‌های جانبی برقی، تنظیم صندلی راننده 6 جهته، چراغ راهنما بر روی آینه، سنسور دنده عقب و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

برای کارشناسی خودرو کارکرده در هنگام خرید به صفحه اصلی سایت کارینا مراجعه نمایید.

مقایسه رضایت مشتریان از کیفیت اولیه جک اس 5 و هایما اس 5

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو براساس 24 سوال از مشتریان، در پیمایش 4 هزار کیلومتری و توسط شرکت ISQI سنجیده می‌شود. رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو هایما اس 5 برابر با 740 در مقیاس 1000 محاسبه شد. مشتریان از عملکرد سیستم فرمان، عملکرد ترمز و کیفیت صندلی‌ها رضایت کامل داشتند و از طرف دیگر پایین‌ترین امتیاز را به عملکرد مجموعه گیربکس، جلوبندی و کمک فنرها و قدرت و شتاب خودرو دادند.

از طرف دیگر میانگین رضایت مشتریان از خودرو جک اس 5 برابر با  726 در مقیاس 1000 بدست آمد. در این خودرو مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور و عملکرد سیستم فرمان رضایت کامل و از سوی دیگر پایین‌ترین امتیاز به عملکرد مجموعه گیربکس، عملکرد جلوبندی و کمک فنرها و قدرت و شتاب خودرو داده شد.

شاخص IQS خودرو جک اس 5 و هایما اس 5

شاخص IQS نیز توسط شرکت ISQI و برمبنای تعداد عیوب مشاهده شده در هر خودرو بدست می‌آید. شاخص IQS در خودرو جک S5 برابر با 1.43 ایراد در هر خودرو بدست آمد. بیشترین ایرادات به خودرو جک اس 5 به خشک بودن و کوبیده شده لاستیک‌ها وارد گردید.

از سوی دیگر شاخص IQS خودرو هایما S5 برابر با 1.82 ایراد در هر خودرو بدست آمد. بیشترین ایرادات در خودرو هایما اس 5 به پایین بودن کشش موتور در سربالایی و پایین بودن شتاب خودرو وارد شد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو جک اس 5 توسط شرکت کرمان موتور با 97 نمایندگی فعال ارائه می‌شود و خدمات پس از فروش خودرو هایما اس 5 نیز توسط شرکت ایساکو با 653 نمایندگی فعال ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

مشخصات فنی و همچنین شاخص‌های ارزیابی دو خودرو جک S5 و هایما S5 در جدول زیر نشان داده شده‌اند.

مشخصات خودرو جک S5 هایما S5
حجم موتور (سی‌سی) 1997 1497
توان (اسب بخار) 174 161
میزان رضایت از کیفیت اولیه 726 740
شاخص IQS 1.43 1.82
نقاط قوت از دید مشتریان نحوه باز و بسته شدن درها

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد ترمز

کیفیت صندلی‌ها

نقاط ضعف از دید مشتریان عملکرد مجموعه گیربکس

جلوبندی و کمک فنرها

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد مجموعه گیربکس

جلوبندی و کمک فنرها

قدرت و شتاب خودرو