با مقایسه جک S5 و تیگو 5 به رقابت چینی ها با هم می پردازیم. در سال 1394 که جک S5 توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شد، ظاهر جذاب این خودرو بسیاری را شیفته خود کرد؛ در کنار این ظاهر جذاب قیمت مناسب نیز مزید بر علت شد تا این محصول کرمان موتور پر فروش گردد.

جک S5 از موتور 1997 سی­سی با توربو شارژر و با 174 اسب بخار توان بهره می­برد. گیربکس این خودرو 6 حالته با مکانیزم DCT است. وزن این خودرو 1545 کیلوگرم است. تقریباً این خودرو از تمامی امکانات یک خودرو در این رده برخوردار است مانند سان روف، آینه جانبی تاشو، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی کامل و شش عدد کیسه هوا که این خودرو را از این حیث خودرویی کامل برای مشتریان نمایش می­دهد.

چری تیگو 5 نیز به عنوان یک کراس اور شهری توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه گردید. مدیران خودرو اولین سری تیگو 5 را در سال 1395 و پس از آن مدل IE این خودرو در سال 1397 توسط این خودرو ساز عرضه گردید. چری تیگو 5 از موتور 1971 سی­سی و با حداکثر قدرت 139 اسب بخار استفاده می­کند.

گیربکس این خودرو 7 سرعته با تکنولوژی CVT می­باشد. این خودرو نیز مانند جک S5 از انواع تجهیزات و امکانات مانند سان روف، کروز کنترل، گرمکن صندلی، سیستم صوتی کامل و … بهره می­برد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه

تحقیق رضایت از مشتریان از کیفیت اولیه محصول همه ساله توسط ISQI جهت کلیه خودروهای عرضه شده در سطح کشور صورت می­پذیرد. این تحقیق با نظرسنجی از مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو و با پرسش 24 سوال در خصوص کیفیت بخش­های مختلف خودرو انجام می­شود

نتایج ISQI در مقایسه دو خودرو جک S5 و تیگو 5 ، نشان می­دهد رضایت کلی مشتریان از کیفیت جک S5 حدود 73 در مقیاس 100 است. مشتریان از شاخص‌­هایی همچون نحوه باز و بسته شدن درها، عملکرد سیستم فرمان، عملکرد بخاری و کولر رضایت کامل داشته و در مقابل کیفیت رنگ بدنه، سکوت نسبی داخل اتاق، متناسب مصرف سوخت، عملکرد گیربکس، عملکرد جلوبندی و کمک فنرها نارضایتی مشتریان را به همراه داشته است.

در نتایج ISQI برای خودروهای جک S5 و چری تیگو 5 رضایت مشتریان از کیفیت اولیه چری تیگو 5 در مقیاس 100 حدود 74 می­باشد. این خودرو در شاخص‌­هایی همچون نحوه باز و بسته شدن درها، عدم نفوذ آب و باد و گرد و غبار، وضعیت موتور، سیستم فرمان، عملکرد برف پاک کن و بخاری رضایت مشتریان را به صورت حداکثری تأمین نموده است.

عوامل نارضایتی مشتریان از تیگو 5 نیز بر اساس این تحقیق قدرت و شتاب، سکوت نسبی داخل اتاق، عملکرد گیربکس و کیفیت تایرها است.

مقایسه شاخص IQS جک S5 و تیگو 5

شاخص IQS تعداد ایرادات مشاهده شده توسط مشتریان در سه ماه اول مالکیت خودرو را شمارش و محاسبه می­نماید که در خودروهای جک S5 و تیگو 5  به شرح زیر است.

شاخص IQS خودرو جک S5 عدد 2.2 ایراد را نشان می­دهد. مصرف بالای سوخت و ریختگی یا پریدگی رنگ بدنه بیشترین ایراد مشاهده شده از سوی مشتریان را در بر می­گیرد.

شاخص IQS در خودرو تیگو 5 نیز تعداد 2 ایراد نشان می­دهد. پایین بودن شتاب، مصرف بالای سوخت و صدای اضافی داخل اتاق موارد اساسی ایرادات مشاهده شده از سوی مشتریان این خودرو هاست.

بیشترین تفاوت جک s5 و چری تیگو 5

در چند شاخص از دیدگاه مشتریان تفاوت معنی داری بین رضایتمندی مشتریان جک S5 و  چری تیگو 5 وجود دارد. اولین شاخص کیفیت رنگ بدنه است که به صورت آشکاری رضایت مشتریان چری تیگو 5 حدود 12 امتیاز بالاتر است.

قدرت و شتاب این دو خودرو نیز از دیدگاه مشتریان کاملاً متفاوت است. رضایت مشتریان از قدرت و شتاب جک S5 حدود 25 امتیاز در مقیاس 100 بالاتر از چری تیگو 5 است. اما در مقابل مصرف سوخت خودرو جک S5 از دیدگاه مشتریان بسیار ضعیف تر از چری تیگو 5 است.

خدمات پس از فروش

جک S5 و تیگو 5 هر دو از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردارند که خدمات پس از فروش خودرو جک S5 را شرکت بم خودرو ارائه می­نماید. این شرکت تعداد 80 نمایندگی جهت ارائه خدمات به مشتریان دارد. خدمات به چری تیگو 5 نیز توسط مدیران خودرو با 120 نمایندگی ارائه می­گردد.

جمع بندی

در صورتی که در بین دو خودرو جک S5 و تیگو 5 در حال جستجو برای خرید هستید جدول زیر به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

کارشناسان ما در کارینا شما را یاری می­کنند تا در صورت قصد خرید خودرو کارکرده بتوانید با آگاهی کامل از شرایط فعلی خودرو بهترین خرید را داشته باشید.

 

مشخصات/خودرو جک S5 چری تیگو 5
حجم موتور 1997 1971
توان(اسب بخار) 174 139
میزان رضایت از کیفیت 73 از 100 امتیاز 74 از 100 امتیاز
IQS (تعداد ایراد در هر خودرو) 2.2 2
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان – نحوه بازو بسته شدن درها

– عملکرد سیستم و فرمان

– عملکرد کولر و بخاری

– نحوه باز و بسته شدن درها

– عدم نفوذ آب باد گرد و غبار

-عملکرد برف پاکن و بخاری

– سیستم فرمان

– وضعیت موتور

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان – سکوت نسبی و آرامش داخل اتاق

– تناسب مصرف سوخت

– کیفیت رنگ بدنه

– عملکرد گیربکس

– عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

– کیفیت تایر

– سکوت نسبی داخل اتاق

– عملکرد گیربکس

– قدرت و شتاب

 

برای مشاهده و مقایسه ویژگی های خودروها به مرجع اطلاعات خودروی کارینا مراجعه نمائید.

برای کارشناسی خودرو هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارینا مراجعه نمائید.