رابرت اس  مدیر بازاریابی شرکت «DuPont Automotive» یکی از تولیدکنندگان عمده رنگ خودرو در دنیا در مصاحبه ای عنوان کرده بود که انتخاب رنگ خودرو بر ارزش مادی آن تاثیر زیادی می گذارد.

برای مثال شما خودرویی را در نظر بگیرید که به رنگ محبوب سال تولید شده است

آیا این خودرو ۶ سال بعد و در هنگام فروش همان محبوبیت و طرفداران زمان تولید را دارد؟

او انتخاب خودرو به رنگ های ساده (یا خنثی) یعنی سیاه، سفید، نقره ای و خاکستری را مطمئن ترین، پر سودترین و در عین حال کم ریسک ترین انتخاب برای خریدوفروش اعلام کرده است و میگوید :

نوع زندگی در دنیای امروز در انتخاب ها تأثیر بسزایی دارد.

مثلاً ارتباط تنگانگ مردم با لپ تاپ، نوت بوک و به طور کلی وسایل الکترونیکی و هوشمندی که به رنگ نقره ای و خاکستری تولید می شوند، تولید اکثر وسایل و اشیا لوکس به رنگ های براق مثل نقره ای و در نهایت احساس برتری و قدرت ذهنی ای که رنگ نقره ای به افراد می دهد، می تواند از دلایل گرایش مردم به سمت این رنگ باشد.

رابرت معتقد است در یک بازه زمانی ارتباط عمیق مردم با فناوری می تواند آنها را به سمت انتخاب خودروهای نقره ای بکشاند.

این همان چیزی است که باعث می شود به دلیل رفت و آمد خودروهای سیاه رنگ تشریفاتی در شهر یا کشوری، افراد به سمت انتخاب خودروهای مشکی سوق پیدا کنند.

نکته موردتوجه دیگر این است که همیشه استثنائی هم وجود دارد؛

یعنی اگر شما سوار بر خودروهای معمولی و پر خرید و فروش کشورتان شوید این قواعد بسیار به جا و درست خواهد بود؛ اما در مورد خودروهای لوکس و مدرن یک رنگ خاص و کمتر دیده شده، تقریباً چیزی از ارزش های آن کم نخواهد کرد و در هر شرایطی به نظر جذاب می رسد.