بررسی اجمالی بازار خودروهای کارکرده در آسیا

پیش بینی می‌شود بازار خودروهای کارکرده در آسیا تا سال 2025 حدود 7/6٪ رشد کند. امروزه مصرف کنندگان در کشورهای آسیایی تمایلی به سرمایه‌گذاری برای خرید خودروهای جدید ندارند و ترجیح می‌دهند تا خودروی دست دوم خریداری کنند.

در نتیجه، صنعت خودروهای دست دوم رو به افزایش است.

فروش خودروهای دست دوم 3/1 برابر فروش وسایل نقلیه جدید است.

همچنین انتظار می‌رود که این نسبت در دهه آینده دو برابر شود.

عوامل مختلف، از جمله افزایش جمعیت همراه با رشد اقتصادی، باعث شده است که کشورهای آسیایی به یک بازار اقتصادی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شود. خرید و فروش آنلاین خودروی دست دوم در تایلند و بازارهای اندونزی با سرعت خیره کننده‌ای رشد کرده است، تقریبا 100٪ از مشتریان خودروهای دست دوم تجربه خرید اتومبیل خود را به صورت آنلاین آغاز کرده‌اند. این به فروشندگان اتومبیل امکان می‌دهد تا خدمات دیجیتالی سریع‌تر و گزینه‌های قابل دسترسی بیشتری را برای تبلیغ خودروهای خود ارائه دهند.

امروزه بیش از 70 درصد فروشندگان خودرو دست دوم در بازار آسیا از اینترنت استفاده می‌کنند.

روند اصلی بازار

تقویت زیرساخت‌های آنلاین به طور مثبتی بر بازار تاثیر می‌گذارد

نفوذ تلفن‌های هوشمند و اینترنت در اقتصادهای در حال ظهور، به ویژه در آسیا، در حال افزایش است. فروشندگان ببازار خودروهای کارکرده در آسیا از دیجیتال سازی برای جذاب كردن پیشنهادات بازار استفاده می‌كنند. امکاناتی مانند تعداد زیادی عکس و فیلم در بستر آنلاین و خدمات ایمن فوری آنلاین و امن باعث جلب مشتری برای خرید خودروهای دست دوم شده است. دلیل اصلی این امر این است که مصرف کنندگان ایمنی، شفافیت، راحتی و خطر ناچیزی را هنگام خرید خودرو دست دوم تجربه می‌کنند.

از آنجا که فروشندگان خودروهای دست دوم به تقویت زیرساخت‌های آنلاین خود پرداخته‌اند موجب شده تا بازار آنلاین با الگوریتم‌های قیمت گذاری اختصاصی برای بازرسی و ارزیابی وسایل نقلیه سازگار شود. این امر همچنین به شرکت‌ها کمک کرده است تا تجارت و استفاده از چارچوب معاملات خودروهای دست دوم را بهبود بخشند. نرخ رشد تولید خودرو طی چند سال گذشته در کشورهای آسیایی تقریبا ثابت مانده است که این عاملی برای جلوگیری از خرید خودروهای دست دوم نیز خواهد شد. با این وجود، بازار خودروهای دست دوم در مقایسه با اتومبیل‌های جدید، به خصوص برای افرادی که گزینه‌های مقرون به صرفه‌ را انتخاب می‌کنند، همچنان موفقیت آمیز است.

اندونزی بزرگترین صادر کننده خودرو دست دوم در منطقه

با توجه به افزایش جمعیت، فرصت‌های بهبود یافته و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بالاتر، میزان خرید خودرو در حال افزایش است. در سنگاپور، شرکت‌هایی مانند Carro خدماتی از جمله امدادهای سیار و همچنین گزینه‌های وام و بیمه را از طریق خدمات مالی Genie به خریداران ارائه می‌دهند تا نسبت به سایر فروشندگان خودرو دست دوم، برتری داشته باشند. در کشورهایی مانند اندونزی موجودی فروش خودروهای دست دوم در سال 2019 نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شد که این خود عاملی برای صادرات خودروهای دست دوم به کشورهای در حال توسعه است.