کارشناس خودرو در تهران

هنگام معامله یک خودرو ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنم؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص کارشناسی خودرو، بهترین کارشناس خودرو در تهران و همچنین بخش‌های مختلف کارشناسی خودرو صحبت کنیم.

در سال‌های اخیر بازار خودرو دست دوم و کار‌کرده با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت خودرو خیلی داغ شد. دلالان این معامله را حتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری می‌دیدند. به همین دلیل اولین نکته‌ای که در این بازار بسیار اهمیت پیدا می‌کند، کارشناسی خودرو به صورت دقیق و حرفه‌ای است. تا به قول معروف گنجشک رنگی را جای قناری به شما نفروشند. در نتیجه کار کارشناسی خودرو به صورت شخصی نباید انجام شود و حتما یک متخصص باید وظیفه‌ی این کار را برعهده بگیرد.

کارشناسی خودرو یعنی بررسی نقاط مختلف یک خودرو جهت قیمت‌گذاری است. مواردی که در کارشناسی خودرو بازبینی می‌شوند عبارتند از:

· بررسی رنگ و رنگ‌شدگی خودرو

· بررسی قطعات تعویض‌شده

· چکاپ کردن کیلومتر وسیله نقلیه

· آزمایش کردن قطعات الکترونیکی و کامپیوتری

· مشاهده و بازبینی دیگر نقاط خودرو

در تمامی بخش‌هایی که ذکر گردید بررسی ماشین توسط دستگاه‌های حرفه‌ای است. در صورتی که شخص بدون تجهیزات و ابزارآلات به کارشناسی خودرو بپردازد امکان خطا وجود دارد.

کارشناسی خودرو در تهران 

خدمات كارشناسی خودرو كارينا تحت نظر شركت بازرسی كيفيت و استاندارد ايران انجام می گردد. گارانتی خدمات کارشناسی خودرو در تهران ارائه شده نیز توسط شرکت بیمه معتبر انجام می گردد. همین موضوع خدمات کارشناسی خودرو شرکت کارینا را از رقبا متمایز می‌نماید.

یکی از مواردی که شرکت کارینا همواره به دنبال آن است. ایجاد حس اطمینان برای مشتریان هنگام خرید و فروش خودرو است.

تفاوت کارشناسی خودرو و معاینه فنی

معاینه فنی رویکردی است که خودرو از جهت استاندارد‌های جهانی بررسی می‌شود. اما در کارشناسی خودرو که امری اختیاری است قسمت‌های مختلف یک خودرو از جهت قیمت‌گذاری بازبینی می‌شوند.

ضرورت کارشناسی خودرو

جهت بررسی سلامتی خودرو و محاسبه دقیق قیمت آن باید کارشناسی خودرو انجام شود. خیلی از مواقع مشاهده شده است که خودرو از نظر ظاهری بسیار سالم بوده است اما بعدا ایرادات فنی آن مشخص شده است. همچنین فروشندگان به دلیل آنکه فقط به فکر پول هستند هیچ موقع صادقانه از ایرادات خودرو نمی‌گویند. به همین دلیل اگر قصد خودرو را دارید حتما باید کارشناسی خودرو صورت پذیرد.

کارشناسی خودرو را به کجا بسپاریم

هر زمان که بحث خودرو میشود بین فامیل و آشنایان افرادی هستند که ادعای دانش خودرو را دارند. اما خیلی از نواقص خودرو با چشم دیده نمی‌شود و حتما باید با ابزارهای خاص خودرو بررسی شود. برای مثال از دستگاهی آهنربایی برای تشخیص رنگ استفاده می‌کنند تا مشخص گردد که خودرو رنگ‌شدگی دارد یا نه؟. یا مشکلات سیستمی را حتما باید دیاگ شوند. در نتیجه مراجعه به یک شرکت معتبر کارشناسی خودرو ضروری است.

یکی از نکات قابل توجه وجود افراد خبره به عنوان کارشناس ماشین در شرکت کارینا است. به همین دلیل با اطمینان کامل می‌توانید خرید و فروش خودرو شما را به کارشناسان شرکت کارینا بسپارید.

کارشناس خودرو در تهران یکی از نیازهای اساسی مشتریان تهرانی است. به همین دلیل کارشناسان کارینا در اسرع وقت بعد از تماس مشتریان با شماره 02143904444 در محل حضور یافته و خدمت‌رسانی می‌نمایند.

کارشناسی خودرو به صورت کامل انجام می‌شود که هرکدام از بخش‌ها عبارتند از:

کارشناسی بدنه خودرو

در این بخش هرگونه تغییرشکل، خوردگی، رنگ شدگی، تعویض یا زنگ زدگی قطعات بررسی می‌شود. برای مثال خودرویی که بدنه آن دچار مشکل شود و تغییرشکل بدهد. خودرو دیگر استحکام اولیه خود را ندارد و باید تعمیرات لازمه انجام شود. در کارشناسی بدنه شاسی و ستون‌ها، سقف، بررسی قطعات تعویض شده، سوابق تصادف و قسمت‌های زیرین خودرو بازبینی می‌شود.

کارشناسی فنی خودرو

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها که باید به صورت تخصصی بررسی شود کارشناسی فنی خودرو است. کارشناس در این بخش باید موتور و اجزای آن،  صدای موتور، سر سیلندرها، سوپاپ‌ها، میل سوپاپ‌ها، اگزوز و کاتالیزور، گیربکس، خطوط انتقال قدرت دیفرانسیل و پلوس‌ها، تست دیاگ و بررسی کیلومتر خودرو را انجام دهد.

کارشناسی رنگ خودرو

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت خودرو رنگ شدگی آن است. این رنگ شدگی اگر در بخش‌هایی از خودرو نشان از صدمه جدی به خودرو باشند، از قیمت خودرو کاسته می‌شود. قسمت‌هایی از خودرو همانند سپرها، ستون، گلگیرها و درها باید با دقت و حساسیت بیشتری بررسی شوند. یکی از نکات مهم در کارشناسی رنگ خودرو تفاوت تناژ رنگ کارخانه‌ای و رنگ مورد استفاده نقاش است.

ضرورت کارشناسی خودرو دست دوم در بازار ایران را در مقالات ما بخوانید.