در فصل زمستان احتمال یخ زدگی در تمامی نقاطی که خطر سرما است وجود دارد، برای نگهداری از خودرو در زمستان هم باید مواردی را رعایت کرد تا ازخسارت جلوگیری شود.

بررسی شرایط بخاری خودرو

.به طور کلی از سلامت کامل خودرو مطلع شوید و اگر بخاری خودرو دارای عیب بود عیب آن را برطرف کنید.

بررسی باتری خودرو

خرابی باتری در زمستان بیشتر اتفاق می افتد که ممکن است علت آن غلظت بیشتر مایعات خنک کننده درون موتور در این فصل باشد ، حتی میتوان گفت باطری خودرو در فصل زمستان نیمی از کارایی خود را از دست میدهد.

استفاده مناسب از ضد یخ

مهم ترین مرحله مراقبت از خودرو در زمستان استفاده از ضدیخ میباشد ، آب در موقع انجماد منبسط شده و باعث ترکیدن بلوک سیلندر می شود و به قسمت های مختلف آسیب می زند اما استفاده از ضدیخ از این موضوع جلوگیری میکند.

بازدید برف پاک کن ها

برف پاک کن ها در رانندگی در فصل زمستان نقش بسزایی دارد به طوریکه در صورت خراب بودن آن دید کاهش می یابد و احتمال تصادفات را افزایش می دهد

استفاده از روغن موتور مناسب

امروزه بیشتر خودروها از روغن موتورهای چهار فصل استفاده میکنند ولی اگر خودروساز روغن موتور بخصوصی را برای زمستان پیشنهاد کرده باشد که ترکیبات خاصی دارد و مخصوص استفاده در زمستان است باید از آن استفاده کرد.

هم چنین همراه داشتن جعبه کمک های اولیه و زنجیر چرخ هم از اقدامات مهم و اساسی استفاده از خودرو در فصل زمستان می باشد که برای ایمنی بیشتر خودرو است

 

برای مشاهده و مقایسه ویژگی های خودروها به مرجع اطلاعات خودروی کارینا مراجعه نمائید.

برای کارشناسی خودرو کارکرده هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارینا مراجعه نمائید.

کارشناسان ما زیر نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فعالیت می نمایند.