خودرو چانگان CS35 اولین بار توسط شرکت سایپا به صورت وارداتی مدل 2015 را به بازار کشور عرضه نمود. سایپا در سال 95 شروع به مونتاژ این خودرو در ایران نمود. خودرو چانگان CS35  تا سال 1398 بر روی خط تولید قرار داشت و بعد از آن به دلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف گردید.

جک S3 نیز یکی از خودروهای شاسی بلند چینی است که استقبال خوبی نیز از آن شد. طراحی این خودرو شباهت‌های زیادی با خودروهای هیوندا دارد به همین دلیل می‌توان گفت طراحی جلو این خودرو زیبا در آمده است. این خودرو از سال 96 توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ گردید. این خودرو نسخه‌های فیس لیفت نیز دارد که به بازار داخل عرضه نشدند.

مقایسه فنی خودرو چانگان CS35  و جک S3

خودرو جک S3 دارای پیشرانه 1590 سی سی 4 سیلندر است و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. گیربکس این خودرو از مدل اتوماتیک CVT و حداکثر سرعت جک S3 برابر با 175 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو 13.3 ثانیه است.

خودرو چانگان CS35  نیز مجهز به پیشرانه 4 سیلندر طبیعی 1598 سی سی است. حداکثر توان این خودرو 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 160 نیوتن متر در 4000 دور است. گیربکس این خودرو 4 سرعته اتوماتیک و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو 15 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7 لیتر است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی جکS3  و چانگان CS35  

جک S3 دارای تجهیزاتی چون سیستم ناوبری ماهواره‌ای، فرمان برقی، دیلایت، یخ زدایی شیشه عقب، حسگر عقب، تهویه مطبوع خودکار و سیستم تنظیم فشار باد تایرها است.

از طرف دیگر شرکت سایپا خودرو چانگانCS35  را با امکانات نسبتا مناسبی روانه بازار کرد. از جمله این امکانات می‌توان به کروز کنترل، صندلی راننده با تنظیم 6 جهته، سنسور پارک دنده عقب و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب اشاره نمود. سایپا نسخه اتومات را با امکانات بیشتری نسبت به مدل دستی روانه بازار کرد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو چانگان CS35  و جک S3

این مطالعه در سه ماهه اول مالکیت خودرو و پیمایش کمتر از 4000 کیلومتر انجام می‌شود. شرکت ISQI با انواع روش‌های نمونه‌گیری این مطالعه را انجام می‌دهد.

میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو چانگان CS35  برابر با 73 در مقیاس 100 بدست آمد. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور و عملکرد لوازم ایمنی رضایت کامل را داشتند. همچنین قدرت و شتاب خودرو، عملکرد گیربکس و عملکرد جلوبندی و کمک فنرها امتیاز پایینی را کسب نمودند.

از طرف دیگر میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو جک S3 برابر با 73 در مقیاس 100 بدست آمده است. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، عملکرد گیربکس و عملکرد ترمز دستی رضایت مناسبی داشتند و همچنین مشتریان امتیازات پایینی را به عملکرد جلوبندی و کمک فنرها و قدرت و شتاب خودرو دادند.

بررسی شاخص IQS دو خودرو جک S3 و چانگانCS35  

شاخص IQS توسط شرکت ISQI و بر مبنای تعداد ایرادات مشاهده شده توسط مشتری در سه ماهه اول مالکیت خودرو اندازه‌گیری می‌شود. میانگین شاخص IQS خودرو چانگان CS35  برابر با 1.3 ایراد و خودرو جک S3 برابر 1.7 ایراد است.

بیشترین تفاوت دو خودرو جک اس 3 و چانگانCS35  

دو خودرو اختلاف چندانی را از نظر شاخص‌های پنج‌گانه نداشتند. در هر دو خودرو قدرت و شتاب پایین‌ترین امتیاز را بدست آوردند.

خدمات پس از فروش جک S3 و چانگانCS35  

خودرو چانگان CS35  توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌گردید و تولید آن متوقف شد. این شرکت با 543 نمایندگی فعال پشتیبانی مشتریان را فراهم می‌کند. خدمات پس از فروش جک S3 نیز توسط شرکت کرمان موتور با 97 نمایندگی فعال ارائه می شود.

نتیجه‌گیری

در نهایت مشخصات فنی به همراه شاخص‌های ارزیابی دو خودرو جک اس 3 و چانگان CS35   را در جدول زیر قرار داده‌ایم. همواره به یاد داشته باشید هنگام خرید و فروش خودرو دست دوم یا کارکرده با مطالعه این موارد بهترین تصمیم را بگیرید.

 

مشخصات خودرو

 

جک S3

 

چانگان CS35

 

حجم موتور (cc)

 

1590

 

1598

 

توان (اسب بخار)

 

107

 

113

 

میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه

 

73

 

73

 

شاخص IQS

 

1.7

 

1.3

 

مصرف سوخت (ترکیبی)

 

7.5

 

7

 

نقاط قوت از دید مشتریان

 

نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد مجموعه گیربکس

عملکرد ترمز دستی

 

نحوه باز و بسته شدن درها

وضعیت موتور

عملکرد لوازم ایمنی

 

نقاط ضعف از دید مشتریان

 

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

 

قدرت و شتاب خودرو

مجموعه گیربکس

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

برای آشنایی با نحوه کارشناسی تخصصی خودرو با ما در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط:

مقایسه چانگان CS35 و MVM X22

مقایسه ام وی ام X33s و جک S3