در این مقاله به مقایسه پژو پارس با جک j4 دو محصول خاص ایران­ خودرو و کرمان موتور پرداخته ایم تا ضمن بررسی ویژگی­ های هر دو محصول، مزایا و معایب هر کدام را تشریح و با شاخص های ملموس، انتخاب شما را به عنوان خریدار ساده ­تر کنیم.

مقایسه عمومی پژو پارس اتوماتیک و جک j4 اتوماتیک :

پژو پارس محصول ایران خودرو یکی از فیس لیفت­ های خودرو پژو 405 است که در دهه 1380 در شرکت ایران خودرو ابتدا با نام پرشیا و سپس با نام پژو پارس عرضه شد. این محصول در حال حاضر از موتور tu5 با حجم موتور 1587 سی­سی و حداکثر قدرت 105 اسب بخار به بازار عرضه می­شود. شرکت ایران خودور برای گیربکس این خودرو از گیربکس نام آشنای خود تحت عنوان AL4 استفاده نموده که بیشتر نیز بر روی 206 اتومات از آن استفاده کرده بود. بر اساس اطلاعات رسمی شرکت ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی پژو پارس اتوماتیک 8.15 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز 15 ثانیه است.

جک J4 پنجمین خودرویی است که کرمان موتور با مشارکت شرکت جک از محصولات این شرکت در ایران ارائه نموده است. معروف­ترین محصول جک در ایران JAC S5 است که در سال­های گذشته به عنوان یک شاسی بلند اقتصادی جای خود را در اذهان مردم باز کرده است.

جک J4 اتوماتیک از موتور 1499 سی­سی با حداکثر 103 اسب بخار بهره می­برد. گیربکس این خودرو اتوماتیک به بهره­ گیری از تکنولوژی CVT است. مصرف بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 11 ثانیه است.

مقایسه رضایت مشتریان از کیفیت اولیه پارس اتوماتیک در مقیاس با جک J4 اتوماتیک :

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات توسط ISQI به طور مستمر بر اساس 24 سئوال سنجیده و نتایج آن بر روی سایت این شرکت به آدرس ISQI.CO.IR ارائه می­گردد.

بر اساس این ارزیابی میزان رضایت از کیفیت اولیه پژو پارس اتوماتیک حدود 66 در مقیاس صد است. در میان شاخص­ های 24 گانه مورد ارزیابی، سیستم فرمان، کیفیت رنگ بدنه و عملکرد ترمز به صورت نسبی رضایت مشتریان را جلب نموده است.

اما در سوی مقابل عملکرد گیربکس، مصرف سوخت، سکوت و آرامش داخل اتاق منجر به نارضایتی مشتریان استفاده کننده از پژو پارس اتوماتیک گردیده است.

بررسی وضعیت رضایت مشتریان خودرو جک J4 نشان دهنده رضایتمندی 73 امتیازی این خودرو در مقیاس صد است. در میان شاخص­ های ارزیابی شده تناسب مصرف سوخت، نحوه باز و بسته شدن درب­ها، بخاری و کولر رضایت مشتریان را به صورت حداکثری تأمین نموده است. اما مشتریان در شاخص­ های قدرت و شتاب، عملکرد جلوبندی و سکوت نسبی داخل اتاق ناراضی هستند.

شاخص IQS در پژو پارس اتوماتیک و جک J4 اتوماتیک :

IQS شاخص بین المللی است که به راحتی مشتریان را در خصوص کیفیت خودروها آگاه می­سازد. تعداد ایراد مشاهده شده در 3 ماهه اول مالکیت خودرو تجمیع شده و گزارش می­گردد. هرچه این عدد کوچکتر باشد نشانگر ایرادات کمتر خودرو و کیفیت بالاتر خودرو است.

بر اساس گزارش ISQI شاخص IQS پژو پارس اتوماتیک حدود 2.6 ایراد است. بیشترین ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در این خودرو صدای اضافی داخل اتاق و همچنین موضوع رگلاژ نبودن دربها بوده است.

در خودرو جک J4 نیز شاخص IQS حدود 1.9 توسط ISQI برآورد گردیده است. مشتریان بیشترین ایراد مشاهده شده را صدای اضافی داخل اتاق (صدای موتور) و پایین بودن کشش در سر بالایی عنوان نموده­اند.

بیشترین اختلاف بین رضایت مشتریان پژو پارس اتوماتیک و جک J4 اتوماتیک :

بررسی دقیق­تر شاخص­ های رضایتمندی مشتریان این دو خودرو نشان می­دهد در شاخص­ های بدنه از جمله رگلاژ بودن دربها و عدم نفوذ آب و باد و گرد و غبار به طور معنی داری رضایت مشتریان از کیفیت محصول جک J4 نسبت به پژو پارس اتوماتیک بالاتر است.

اما با آنکه قدرت و شتاب پژو پارس نیز خیلی مناسب نیست اما در مقیاس با جک J4 رضایت مشتریان را بهتر تأمین نموده است.

گیربکس جک J4 نیز نسبت به پژو  پارس رضایتمندی مشتریان را حدود 7 نمره در مقیاس صد بیشتر تأمین نموده است.

خدمات پس از فروش :

خدمات پس از فروش پژو پارس را شرکت ایساکو با 700 نمایندی فعال در سطح کشور ارائه می­نماید این در حالیست که خدمات پس از فروش جک J4 توسط شرکت بم خودرو با 80 نمایندگی ارائه می­گردد.

جمع بندی:

در حال حاضر هر دو این محصولات در بازار ایران خرید و  فروش می­گردد. با توجه به قیمت نزدیک این دو خودرو سدان در بازار ایران به نظر می­رسد با توجه به بررسی شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات و همچنین شاخص IQS خودرو جک J4 اتوماتیک رضایتمندی بالاتری از مشتریان را جلب نموده است.

در صورت تمایل میتوانید در بخش گزارشات تحلیلی سایت به مقایسه های بیشتری دسترسی داشته باشید و مقایسه پژو پارس با تندر 90 را مطالعه نمایید.

در صورتیکه تمایل دارید خودرو کار کرده و یا دست دوم پژو پارس و جک J4 خریداری نمایید می­توانید با مراجعه به سایت carinapars.com درخواست خدمات کارشناسی خودرو نمایید.

مشخصات/خودرو پژو پارس اتوماتیک جک J4 اتوماتیک
حجم موتور 1587 1499
توان (اسب بخار) 105 103
میزان رضایت از کیفیت 66% 73%
(تعداد ایراد در هر خودرو) IQS 2.6 1.9
مصرف سوخت 8.15 6.2
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد ترمز
عملکرد فرمان
کیفیت رنگ بدنه
نحوه باز و بسته شدن دربها
مصرف سوخت
عملکرد بخاری و کولر
نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان صدای اضافی داخل اتاق
عملکرد گیربکس
مصرف سوخت
 صدای اضافی داخل اتاق
قدرت و شتاب خودرو
عملکرد جلوبندی

برای بهره مندی از خدمات ویژه کارشناسی خودرو با کارینا تماس بگیرید تا با خیالی آسوده خرید و فروش نمایید.