در این مطلب به مقایسه میتسوبیشی ASX با میتسوبیشی OUTLANDER دو مدل از محصولات میتسوبیشی می پردازیم و نقاط ضعف و قوت دو خودرو میتسوبیشی ای اس ایکس با میتسوبیشی اوتلندر را مقایسه می کنیم.

محصولات میتسوبیشی در ایران در سال­های اخیر توسط نمایندگی رسمی این شرکت یعنی آرین موتور به بازار عرضه شده است. آخرین مدل­های عرضه شده میتسوبیشی ASX و OUTLANDER توسط آرین موتور از مدل 2018 این محصولات است و پس از آن با توجه به خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام این شرکت غیر فعال گردیده و مدل­های جدید این خودرو وارد بازار ایران نشده است. محصولات میتسوبیشی ASX با اوتلندر در ایران به عنوان دو شاسی بلند شهری محبوب مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در ادامه به مقایسه کیفی این محصولات می­پردازیم.

معرفی عمومی میتسوبیشی ASX و میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی ASX از موتور 4 سیلندر 2000 سی­سی با حداکثر قدرت 137 اسب بخار استفاده می­کند. گیربکس این محصول 6 حالته با بهره ­گیری از تکنولوژی CVT است. خودرو دو دیفرانسیل (4WD) بوده و مجهز به 7 کیسه هوا ایمنی می­باشد. میتسوبیشی ASX دارای سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سقف پانوراما، گرمکن صندلی و … می­باشد.

میتسوبیشی اوتلندر از موتور 2400 سی­سی با قدرت 170 اسب بخار بهره می­برد. گیربکس این خودرو شبیه ASX است و از تکنولوژی CVT استفاده می­کند. مشابه ASX خودرو OUT LANDER نیز 7 کیسه هوا ایمنی دارد و سیستم تجهیزات رفاهی آن نیز مشابه خودرو ASX است. علاوه بر آن خودرو میتسوبیشی اوتلندر دارای سانروف 3 حالته، گرمکن غربیلک فرمان، درب برقی صندوق عقب و دوربین 360 درجه می­باشد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه ASX و OUTLANDER

رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها توسط ISQI با پرسش 24 سئوال در مورد ویژگی­های مختلف محصول به صورت سالانه سنجیده و گزارش می­گردد.

بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندراد ایران در مقایسه میتسوبیشی ASX با میتسوبیشی OUTLANDER رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو میتسوبیشی ASX در مقیاس صد، عدد 81 است. مشتریان این خودرو از عملکرد ترمز و ترمز دستی، سیستم فرمان، نحوه باز و بسته شدن درب­ها و عملکرد بخاری و کولر رضایت کامل داشته ولی عملکرد سیستم صوتی و قدرت و شتاب خودرو نتوانسته رضایت مطلوب را برای مشتریان این خودرو به ارمغان آورد. رضایت مشتریان از کیفیت خودرو میتسوبیشی اوتلندر حدود 80 از 100 است.

برخلاف تصور اولیه رضایت مشتریان از کیفیت این خودرو با توجه به هزینه­ ای که برای آن کرده­ اند از میتسوبیشی ASX بالاتر نیست. در این خودرو عملکرد گیربکس, عملکرد فرمان، شاخص عدم نفوذ گرد و غبار داخل خودرو و عملکرد ترمز و ترمز دستی رضایت کامل مشتریان را جلب نموده ولی سیستم صوتی، کیفیت صندلی­ ها و مصرف سوخت نتوانسته است رضایتمندی مشتریان این خودرو را به طور کامل جلب نماید.

مقایسه شاخص IQS در میتسوبیشی ASX و میتسوبیشی OUTLANDER

IQS شاخصی است جهانی که تعداد ایراد مشاهده شده در سه ماهه اولیه مالکیت خودرو از دیدگاه مشتریان را می­سنجد. تعداد ایراد مشاهده شد در هر خودرو میتسوبیشی ASX یا همان شاخص IQS برابر با 0.9 ایراد در هر خودرو است. بیشترین ایراد مشاهده شده در این خودرو صدای اضافی داخل اتاق و کم بودن امکانات صوتی و تصویری (نداشتن مانیتور) بوده است.

شاخص IQS در خودرو اوتلندر حدود 0.8 ایراد در هر خودرو است. در این خودرو نیز ایراداتی مانند مصرف بالای خودرو و همچنین کم بودن امکانات صوتی و تصویری نسبت به امکانات خودرو از سوی مشتریان اشاره گردیده است.

بیشترین تفاوت رضایت مشتریان بین کیفیت ASX و OUTLANDER

در مقایسه میتسوبیشی ASX با میتسوبیشی OUTLANDER بررسی جزئیات گزارش رضایت مشتریان از کیفیت این دو خودرو اختلاف بین محصول را شفاف­تر می­کند. اولین اختلاف بین این دو خودرو در قدرت و شتاب این محصولات است به طوریکه رضایتمندی از قدرت و شتاب OUT LANDER حدود 8 امتیاز بالاتر از ASX است.

در طرف مقابل رضایت مشتریان از کیفیت شیشه بالابر و همچنین کیفیت تایر در ASX به شکل معنی داری بالاتر از اوتلندر است.

خدمات پس از فروش

در حال حاضر نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش ASX و OUTLANDER شرکت آرین موتور پویا است که با 17 نمایندگی خدمات پس از فروش در سطح کشور به محصولات میتسوبیشی سرویس رسانی می­کند.

جمع بندی

در جدول ذیل به مقایسه میتسوبیشی ASX با میتسوبیشی OUTLANDER پرداخته و خلاصه ­ای از وضعیت نقاط ضعف و قوت دو خودرو میتسوبیشی ASX با OUTLANDER ارائه می­گردد. با توجه به آنکه هر دو این محصولات به صورت نو در بازار موجود نمی­باشد توصیه می­گردد. در زمان خرید خودرو کارکرده با مراجعه به سامانه کارینا به آدرس carinapars.com از خدمات کارشناسی خودرو کارکرده بهره­ مند شوید.

 

مشخصات/خودرو ASX OUTLANDER
حجم موتور 2000 2400
توان(اسب بخار) 137 170
میزان رضایت از کیفیت 81% 80%
(تعداد ایراد در هر خودرو)IQS 0.9 0.8
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان نحوه باز و بسته شدن دربها
سیستم فرمان
عملکردترمز و ترمز دستیعملکرد بخاری و کولر
شاخص عدم نفوذ گرد و غبار داخل خودرو
عملکرد فرمان
عملکرد گیربکس
عملکردترمز و ترمز دستی
نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان عملکرد سیستم صوتی
قدرت و  شتاب
 کیفیت صندلی
مصرف سوخت
 سیستم صوتی

کارشناسی خودرو کارکرده در محل شرکت کارینا تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می گیرد.

کارینا کارشناس خودرو شما