در سال‌های اخیر که واردات خودروها تحولات زیادی را به خود دید. یکسری از برندها با رویکردهای منسجم‌ وارد بازار شدند. برندهای نیسان و میتسوبیشی با عملکرد خوب طرفداران زیادی را نیز از این بازار کسب کردند. در این مقاله به مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل می‌پردازیم.

میتسوبیشی اوتلندر نسل اول در سال‌های 2001 الی 2008 به بازارهای جهانی عرضه گردید. اما این مدل در سال 2012 در نسل سوم به بازار ایران راه یافت.  میتسوبیشی اوتلندر به عنوان یک شاسی بلند لوکس با طراحی مدرن و زیبا وارد بازار ایران شده است. کیفیت ساخت این خودرو از سطح بالایی برخوردار است.

از طرف دیگر نیسان ایکس تریل نیز در 4 نسل از سال 2000 وارد بازارهای خودرو گردیده است. این خودرو در بازار آمریکای شمالی با نام Rogue  و از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای آن منطقه است. این خودرو در نسل سوم و در سال 2016 وارد بازار ایران شده است. قیمت این خودرو با اینکه در وهله ورود منطقی به نظر نمی‌رسید اما توانست در ادامه فروش خوبی را داشته باشد.

معرفی فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری و گیربکس CVT بهره می‌برد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با حدود 8 لیتر است. توان تولیدی این خودرو 171 اسب بخار و گشتاوری معادل 233 نیوتون متر دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.

میتسوبیشی اوتلندر از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی و توان تولیدی آن 170 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت اوتلندر 190 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

مقایسه  عمومی امکانات رفاهی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل که یک کراس اوور موفق بازار ایران است، در این بازار فروش بالایی را تجربه کرد. یکی از خصوصیات ویژه نیسان ایکس تریل طراحی چراغ‌هاست که به شدت نشان‌دهنده جلو قدرت خودرو است.

نیسان ماشینی مناسب یک خانواده است. در اولین نگاه نیز می‌توان جاداری و بزرگ بودن کابین این خودرو را یافت. صندلی‌های این خودرو کاملا ارگونومیک و نرم هستند. سقف پانوراما نمای زیبایی را برای سرنشینان خودرو ایجاد کرده است. متریال بکار رفته در این خودرو بسیار مرغوب است.

در خودرو نیسان ایکس تریل یک صفحه نمایش 7 اینچی به کار رفته است و راننده می‌تواند با آن داخل و خارج ماشین را کنترل نماید. سیستم تهویه اتوماتیک به کار رفته در این خودرو به خوبی هوای داخل را مطبوع نگه می‌دارد. صندلی‌های ارگونومیک این خودرو از جنس چرم و دارای سیستم گرمایشی هستند. صندلی‌های ردیف جلو دارای کنترل 6 جهته هستند.

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند با طراحی مدرن و زیباست. از مزایای این خودرو می‌توان به هندلینگ و امکانات مناسب این خودرو اشاره کرد. سواری نرم، سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری میتسوبیشی از ویژگی‌های منحصر به فرد خودرو است.

بخش جلویی خودرو میتسوبیشی دارای جذابیت خاص و تزئینات کرومی است. داخل کابین میتسوبیشی زیبا و لوکس طراحی شده است و می‌توان گفت که از نظر کیفیت در حد و اندازه نیسان ایکس تریل است. تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو کامل و با کیفیت محسوب می‌شود.

به طور خلاصه امکانات و تجهیزات دو خودرو در جدول زیر نشان داده شده است.

میتسوبیشی اوتلندر نیسان ایکس تریل
کروز کنترل رادار هشدار دهنده نقاط کور
کنترل ایستایی در سربالایی مانیتور دید 360 درجه
سیستم ترمز ضد قفل کروز کنترل
مجهز به 7 ایربگ سنسور نور و باران
سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ سیستم نگهدارنده خودرو در شیپ
گرمکن صندلی راننده تهویه اتوماتیک

 

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای عرضه شده به بازار ایران توسط ISQI  به صورت سالانه با پویش 24 سوال از مشتریان در خصوص کیفیت اجزاء خودرو در سه ماهه اول مالکیت خودرو ارزیابی می­شود.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر حدود 80 در مقیاس 100 است.

در خودرو نیسان ایکس تریل مشتریان از وضعیت موتور، سیستم فرمان و نحوه باز و بسته شدن درها رضایت کامل داشتند. از آن‌سو مشتریان از قدرت و شتاب خودرو، تناسب مصرف سوخت، کیفیت تایرها و عملکرد جلوبندی و کمک فنرها رضایت کمتری داشتند.

از طرف دیگر مشتریان خودرو میتسوبیشی اوتلندر از عملکرد سیستم فرمان، گیربکس، ترمز دستی و لوازم ایمنی داخل اتاق رضایت کامل داشتند و این خودرو نتوانست رضایت مشتریان را از عملکرد جلوبندی و کمک فنرها، نحوه باز و بسته درها و عملکرد شیشه بالابر بدست آورد.

بررسی شاخص IQS  در خودرو میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

شاخص IQS یک شاخص بین المللی است تعداد ایراد مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودرو را توسط مشتریان منعکس می­نماید. این شاخص به صورت سالانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی و نشر می­شود.

شاخص IQS در خودرو میتسوبیشی اوتلندر 0.7 ایراد در هر خودرو است. بیشترین ایراد مشاهده شده در خودرو میتسوبیشی اوتلندر مصرف بالای سوخت، صدای اضافی در داخل اتاق و کم بودن امکانات صوتی و تصویری است.

شاخص IQS در خودرو نیسان ایکس تریل حدود 1 ایراد در هر خودرو است. بیشترین ایراد مشاهده شده در خودرو نیسان ایکس تریل صدای اضافی در داخل اتاق و پریدگی رنگ است.

بیشترین اختلاف بین نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

با توجه به گزارش سنجش رضایت مشتریان ISQI اختلاف این دو خودرو در نحوه باز و بسه شدن درها و وضعیت موتور است، که نیسان ایکس تریل امتیاز بالاتر را کسب کرده است.

خدمات پس از فروش

نمایندگی رسمی واردات و در حال حاضر خدمات پس از فروش نیسان جوک شرکت جهان نوین آریا است که با 10 نمایندگی خدمات پس از فروش در سطح کشور فعال هستند.

در حال حاضر نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش OUTLANDER شرکت آرین موتور پویا است که با 17 نمایندگی خدمات پس از فروش در سطح کشور به محصولات میتسوبیشی سرویس رسانی می­کند.

جمع‌بندی

در مقایسه دو خودرو می‌توان گفت نیسان ایکس تریل از متریال و کیفیت بهتر و همچنین صندلی‌های ارگونومیک راحت‌تری دارد. از نظر شاخص IQS اختلاف دو خودرو بسیار کم و همچنین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه هر دو خودرو تقریبا یکی است. در ادامه خلاصه‌ای از نقاط قوت و ضعف دور خودرو در کنار مشخصات فنی هرکدام ارائه شده است.

مشخصات خودرو میتسوبیشی OUTLANDER نیسان X-TRAIL
حجم موتور 2360 سی سی 2488 سی سی
توان (اسب بخار) 166 171 اسب بخار
میزان رضایت از کیفیت 80 80
(تعداد ایراد در هر خودرو) IQS 0.7 1
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد سیستم فرمان

عملکرد مجموعه گیربکس

عملکرد ترمز دستی

نحوه باز و بسته شدن درها

وضعیت موتور

عملکرد ترمز دستی

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان جلوبندی و کمک فنرها

نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد بخاری

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

کیفیت تایرها

 

کارشناسی خودرو کارکرده در محل شرکت کارینا تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می گیرد.

می‌توانید از مرجع اطلاعات خودرو برای خرید خودرو کمک بگیرید. کارینا کارشناس خودرو شما

مقالات مقایسه‌ای مرتبط

مقایسه میتسوبیشی ASX با میتسوبیشی OUTLANDER

مقایسه نیسان جوک و تیوولی

مقایسه خودرو رنو کولیوس با نیسان ایکس تریل