طراحی و فروش خودرو فیدلیتی توسط خودروسازی بهمن موتور در سال 1400 استارت خورد. این شرکت بر روی فیدلیتی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است تا بتواند سهم بازار بیشتری را نصیب خود کند. تمامی جوانب ظاهری خودرو فیدلیتی مدرن و زیبا طراحی شده است. این خودرو همچنین از نظر تجهیزات و آپشن‌ها نیز بسیار کامل و به‌روز است.

از طرف دیگر نیز هایما S7 توربو در سال 96 به بازار عرضه گردید. این خودرو در همان ورود با توجه به ویژگی‌های ظاهری و فنی مشتریان زیادی را به خود جلب نمود. ایران خودرو بدلیل این موفقیت اولیه و همچنین کسب جایگاه دوباره نسبت به دیگر رقبا استارت ورژن پلاس این خودرو را زد. هایما S7 پلاس با تغییرات ظاهری و استفاده از آپشن‌های مختلف به مشتریان معرفی شد.

برای آشنایی با خدمات کارشناسی خودرو به صفحه اصلی سایت کارینا پارس مراجعه نمایید.

مقایسه فنی هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم  

هایما اس 7 پلاس مجهز به موتور 1.8 لیتری توربو و قدرت 170 اسب بخار است. گیربکس این خودرو 6 سرعته خودکار و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه است.

از طرف دیگر خودرو فیدلیتی دارای موتور با حجم 1.5 لیتر و از نوع توربوشارژ است. قدرت خودرو فیدلیتی برابر با 155 اسب بخار و  گشتاور آن 230 نیوتن بر متر است. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 180 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن 11.9 ثانیه است. همچنین مصرف سوخت خودرو فیدلیتی برابر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر است.

تجهیزات و امکانات فیدلیتی پرایم و هایما S7 پلاس

فیدلیتی پرایم بهمن موتور دارای امکاناتی چون: کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور جلو و عقب، رادار نقطه کور، دکمه‌های کنترلی فرمان، سیستم نویگیشن، دوربین 360 درجه، استارت بدون کلید، آینه بغل برقی و صندلی برقی راننده

در مقاله فیدلیتی خودرو جدید بهمن موتور لیست کامل آپشن‌های این خودرو را می‌توانید مشاهده نمایید.

از طرف دیگر هایما S7 پلاس مجهز به: کیسه هوای راننده و سرنشینان، کلیدهای کنترلی فرمان، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‎‌های برقی گرمکن‌دار، نمایشگر میزان باد لاستیک‌ها، ایموبلایز و کیسه هوا راننده و سرنشینان

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم

این شاخص بر مبنای طرح 24 سوال در سه ماهه اول مالکیت خودرو و در پیمایش کمتر از 4000 کیلومتر بدست می‌آید. میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو فیدلیتی برابر با  767 در مقیاس 1000 بدست آمد. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور، عملکرد سیستم فرمان و عملکرد ترمز رضایت کامل را داشتند و از سوی دیگر عملکرد مجموعه گیربکس کمترین امتیاز را کسب نمود.

از سوی دیگر شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو هایما S7 برابر با 736 در مقیاس 1000 بدست آمد. کمترین امتیاز در خودرو هایما اس 7 به نحوه باز و بسته شدن درها، عملکرد جلوبندی و کمک فنرها تعلق گرفت و از سوی دیگر عملکرد ترمز دستی، عملکرد لوازم ایمنی و وضعیت موتور و عملکرد مجموعه گیربکس بیشترین امتیاز را بدست آوردند.

بررسی شاخص IQS فیدلیتی و هایما S7

شاخص IQS تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودرو را اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص براساس پرسشنامه و شامل مشکلاتی چون خرابی کامل خودرو، مشکلات در زمینه ایمنی و طراحی خودرو و همچنین نقص عملکرد فنی خودرو می‌شود.

شاخص IQS خودرو فیدلیتی حدود 1.09 ایراد در هر خودرو حاصل شد. بیشترین ایرادات وارد شده به این خودرو کوبیدن لاستیک ها و همچنین صدای غیرعادی از گیربکس عنوان شده است.

از طرف دیگر شاخص IQS در خودرو هایما اس 7 برابر با 1.67 ایراد در هر خودرو بدست آمد. در این خودرو بیشترین ایرادات وارد شده به خرابی باتری و همچنین کوبیدن لاستیک‌ها و خشک بودن آنها وارد شده است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو هایما S7 توسط شرکت ایساکو با 653 نمایندگی فعال در سطح کشور ارائه می‌شود. از سوی دیگر خدمات پس از فروش خودرو فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور با 80 نمایندگی فعال در کشور ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به مقایسه انجام شده می‌توان گفت از نظر طراحی داخلی و خارجی خودرو فیدلیتی برنده این مقایسه است و از طرف دیگر هایما S7 پلاس از نظر فنی و همچنین بازار قطعات یدکی‌ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

مشخصات خودرو هایما S7 پلاس فیدلیتی
حجم موتور 1.8 لیتر 1.5 لیتر
توان خودرو (اسب بخار) 170 155
میانگین رضایت از کیفیت اولیه (مقیاس 100) 73.6 76.7
شاخص IQS 1.67 1.09
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد ترمز دستی

عملکرد لوازم ایمنی

وضعیت موتور

عملکرد مجموعه گیربکس

نحوه باز و بسته شدن درها وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد ترمز

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

عملکرد مجموعه گیربکس