شرکت خودروسازی بهمن موتور توانست با ارائه محصولات دیگنیتی و فیدلیتی رقابت خود را در بازار خودرو داغ نگه دارد. فیدلیتی از لحاظ فنی بسیار مشابه رقیب خود از شرکت مدیران خودرو یعنی تیگو 7 است، اما از نظر طراحی و امکانات رفاهی بینشان تفاوت‌‎هایی وجود دارد.

دو خودرو تیگو 7 و فیدلیتی از خانواده شرکت خودروسازی چری محسوب می‌شوند، بنابراین ساختار مشترکی در طراحی و تکنولوژیشان دیده می‌شود. این نوع از همکاری در شرکت‌های بزرگی چون پژو، فولکس واگن و .. نیز دیده می‌شود.

شرکت خودروسازی چری چند سالی است که گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است. به طوریکه رکورد فروش خود را در ابتدای سال 2022 شکست.

مقایسه طراحی بدنه تیگو 7 و فیدلیتی

خودرو فیدلیتی از نظر ابعاد بزرگتر از تیگو 7 است و سرنشینان خودرو فضای بیشتری را در اختیار دارند. تیگو 7 به عنوان یک خودرو کراس اوور جمع‌و‌جور و از آن طرف فیدلیتی خیلی نزدیک به خودروهای شاسی بلند است. با اینکه چری تیگو 7 ظاهری مناسب دارد اما فیدلیتی توانسته با استفاده از سپرهای اسپرت و خطوط مدرن در طراحی نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند.

مقایسه فنی فیدلیتی و تیگو 7

تیگو 7 مجهز به موتور با حجم 1498 سی سی و دارای قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو برابر با 185 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر و گیربکس آن از نوع 6 سرعته دو کلاچه است.

از طرف دیگر فیدلیتی دارای موتور با حجم 1498 سی سی و حداکثر قدرت آن برابر با 155 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد این خودرو 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 180 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 7.6 لیتر و گیربکس آن از نوع 6 سرعته دو کلاچه است.

تجهیزات و امکانات فیدلیتی و تیگو 7

خودرو فیدلیتی دارای تجهیزاتی چون: سیستم کنترل حرکت در سربالایی و کشش، کیسه هوا سرنشینان و جانبی، سنسور نقاط کور، سیستم تنظیم فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب و جلو، استارت دکمه‌ای و …

از طرف دیگر آپشن‌های خودرو تیگو 7 شامل: کیسه‌های هوا سرنشینان و جانبی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم باد لاستیک‌ها، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، گرمکن صندلی‌های جلو و …

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه تیگو 7 و فیدلیتی

شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه در پیمایش کمتر از 4 هزار و طرح 24 سوال در 3 ماهه اول مالکیت خودرو ارزیابی می‌شود. میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو فیدلیتی برابر با 767 در مقیاس 1000 بدست آمد. نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور، عملکرد سیستم فرمان و عملکرد ترمز بالاترین امتیاز و عملکرد مجموعه گیربکس پایین‌ترین امتیاز را بدست آوردند.

از طرف دیگر میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو تیگو 7 برابر با 759 در مقیاس 1000 بدست آمد. در این خودرو بالاترین امتیاز به نحوه باز و بسته شدن درها، وضعیت موتور، عملکرد سیستم فرمان و پایین‌ترین امتیاز به عملکرد مجموعه گیربکس و جلوبندی و کمک فنرها تعلق گرفت.

بررسی شاخص IQS فیدلیتی و تیگو 7

شاخص IQS به تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت خودرو اطلاق می‌گردد. در خودرو فیدلیتی شاخص IQS برابر با 1.09 در هر خودرو بدست آمد. بیشترین ایرادات وارد شده به این خودرو به خشک بودن لاستیک‌ها و ایجاد صدای غیرعادی از گیربکس است.

از طرف دیگر شاخص IQS در خودرو تیگو 7 برابر با 1.67 در هر خودرو حاصل شد. در خودرو تیگو 7 کوبیده شدن لاستیک‌ها و همچنین خشک بودن کمک فنرهای عقب بیشترین ایرادات وارد شده به این خودرو است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور با 80 نمایندگی فعال و از سوی دیگر خدمات پس از فروش خودرو تیگو 7 توسط شرکت مدیران خودرو با 148 نمایندگی فعال ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

به طور خلاصه می‌توان مشخصات فنی و همچنین شاخص‌های ارزیابی دو خودرو فیدلیتی و تیگو 7 را در جدول زیر مشاهده نمود.

مشخصات خودرو تیگو 7 فیدلیتی
حجم موتور 1498 سی سی 1498 سی سی
توان خودرو (اسب بخار) 147 155
میانگین رضایت از کیفیت اولیه 759 767
شاخص IQS 1.67 1.09
نقاط قوت از دید مشتریان نحوه باز و بسته شدن درها

وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

نحوه باز و بسته شدن درها وضعیت موتور

عملکرد سیستم فرمان

عملکرد ترمز

نقاط ضعف از دید مشتریان عملکرد مجموعه گیربکس

جلوبندی و کمک فنرها

عملکرد مجموعه گیربکس

 شرکت کارینا پارس با داشتن تجهیزات مدرن و پرسنل مجرب به مشتریان خدمات کارشناسی خودرو ارائه می‌دهد.