در این مطلب به مقایسه ام‌ وی‌ ام X33s با جک S3 دو خودرو محبوب چینی در بازار ایران می‌پردازیم.

برند چینی ام‌وی‌ام زیرمجموعه شرکت چری است. با نام چری در کشور چین و در ایران با نام ام‌وی‌ام X33s عرضه می‌گردد. خودرو X33s از سال 2016 در کشور چین تولید و در دو تیپ معمولی و اسپرت به بازار عرضه شده است.

از طرف دیگر کمپانی چینی جک که در فروش جک S5 با استقبال مشتریان روبه‌رو گردید، تصمیم به تولید جک S3 گرفت. این خودرو در سال 2014 به بازار عرضه شد. الگو طراحی این خودرو هیوندای توسان است.

در طراحی داخل کابین ام وی ام X33s از ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی استفاده شده است. همچنین طراحی بدنه ام وی ام X33s طوری است که راننده تسلط بالایی را به تمام زوایا دارد. نمای جلویی X33s از خطوط شکسته‌تر و زوایای تیزتر استفاده شده است.

از آن طرف پارامتری که در طراحی داخلی جک S3 به چشم می‌آید، سادگی و زیبایی داشبورد آن است. خطوط بدنه این خودرو با وسواس خاص و بسیار کم‌عمق در بخش سپر کار شده‌اند. به همین عدم تناسب و بهم ریختگی در طراحی این خودرو دیده نمی‌شود. همچنین فرم مناسب کاپوت در نمای اصلی و هماهنگ با فرم چراغ جلو است.

مقایسه فنی ام‌وی‌ام X33s و جک S3

کراس اوور X33s دارای پیشرانه 2000 سی سی با توان 136 اسب بخار است. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با 8.5 لیتر و شتاب صفر تا صد آن برابر 13 ثانیه است. این خودرو مجهز به گیربکس 7 سرعته CVT است. حداکثر سرعت ام وی ام X33s برابر با 175 کیلومتر در ساعت است.

از طرف دیگر موتور جک S3 دارای حجم 1590 سی سی و توان تولیدی آن 107 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد جک S3 برابر 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در یک سیکل ترکیبی برابر 7.6 لیتر است.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه MVM X33s و جک S3

شرکت ISQI رضایت مشتریان از کیفیت اولیه موجود در بازار ایران را به صورت سالیانه با طرح 24 سوال از مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو  ارزیابی می‌کند.

رضایت مشتریان از خودرو ام وی ام X33s برابر با 74 در مقیاس 100 است. از آن طرف رضایت مشتریان از خودرو جک S3 حدودا در همین مقدار یعنی 74 است.

مشتریان از خودرو ام‌وی‌ام X33s رضایت بالایی داشتند. مشتریان از عملکرد جلوبندی و کمک فنرها، عملکرد ترمز و عملکرد سیستم فرمان رضایت کامل را داشتند.

مشتریان در خودرو جک S3 از نحوه باز و بسته شدن درها، عملکرد ترمز دستی و لوازم ایمنی خودرو رضایت کامل و از آن طرف مشتریان از مجموعه گیربکس، عملکرد جلوبندی و کمک فنرها و همچنین قدرت و شتاب خودرو رضایت بالایی نداشتند.

بررسی شاخص IQS ام وی ام X33s و جک S3

شاخص IQS یک شاخص تخصصی در حوزه کیفیت خودرو است که توسط ISQI سنجیده می­شود. در این شاخص تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو سنجیده می­شود.

میانگین شاخص IQS در ام وی ام X33s حدود 1.8 ایراد در هر خودرو و عدد این شاخص در خودرو جک S3 برابر با 1.7 ایراد در هر خودرو است.

بیشترین ایرادات وارد شده به خودرو ام وی ام  X33s مصرف سوخت بالا و پایین بودن شتاب خودرو است. اما بیشترین ایرادات خودرو جک S3 پایین بودن قدرت و کشش موتور و پایین بودن شتاب خودرو است.

بیشترین تفاوت بین دو خودرو ام وی ام X33s و جک S3

بیشترین اختلاف دو خودرو در دو بخش عملکرد مجموعه گیربکس و جلوبندی و کمک فنرها دیده می‌شود، که خودرو MVM X33s امتیازات بالاتری را به خود اختصاص داده است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو جک S3 را شرکت کرمان موتور ارائه می‌دهد. خدمات پس از فروش خودرو ام‌وی‌ام X33s در ایران توسط شرکت مدیران خودرو با 120 نمایندگی ارائه می­شود.

جمع‌بندی

در جدول زیر تمامی مشخصات فنی و امتیازات شاخص‌های فنی دو خودرو جک اس 3 و ام‌وی‌ام X33s را قرار داده‌ایم، شما می‌توانید با توجه به این موارد بهترین تصمیم را جهت خرید خودرو بگیرید.

مشخصات خودرو ام‌وی‌ام X33s جک S3
حجم موتور 2000 سی سی 1590 سی سی
توان (اسب بخار) 136 107
میزان رضایت از کیفیت 74 74
شاخص IQS 1.8 1.7
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 8.5 لیتر 7.6 لیتر
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

عملکرد ترمز

عملکرد سیستم فرمان

نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد ترمز دستی

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان عملکرد مجموعه گیربکس

قدرت و شتاب خودرو

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

 

کارشناسان ما در کارینا در صورت تمایل به خرید خودرو دست دوم شما را در کارشناسی دقیق و فنی خودرو مورد نظر یاری می­کنند. جهت اطلاع از شرایط و قیمت به لینک https://carinapars.com مراجعه نمایید.

خدمات کارشناسی خودرو کارینا تحت نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می‌گیرد. در صورت نیاز به خدمات کارشناسی خودرو با ما تماس بگیرید.

جهت بررسی انواع خودرو به صفحه مقایسه خودروها مراجعه بفرمایید.

مطالب مرتبط

مقایسه ساندرو استپ وی با جک S3