با گذشت زمان بازار خودرو دست دوم در فرانسه شاهد تغییر چشمگیری در تعداد خرید و فروش بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که در سال 2015، حدود 5.6 میلیون دستگاه خودروی کار کرده و دو برابر تعداد خودروهای نو در فرانسه معامله شده است.

با این که خود فرانسه دارای صنعت خودروسازی است اما در سال‌های اخیر خودروهای ژاپنی در فرانسه بسیار محبوب شده‌اند.

با این حال، برندهای فرانسوی مانند رنو، پژو و سیترون هنوز هم در بازار اتومبیل‌های کارکرده پیشرو هستند، دیگر برندهای غیر فرانسوی مانند فولکس واگن، نیسان، تویوتا و KIA نیز بیشترین تقاضا را دارند.

شهرت خودروهای ژاپنی به این دلیل است که این خودروها قابل اطمینان و با بادوام بوده و قیمت بسیار مناسبی دارند.

این وسایل نقلیه‌ی کارکرده مجهز به ویژگی‌های ایمنی و تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که نیازهای رانندگی روزانه را برآورده می‌کنند.

راز دیگر محبوبیت آن‌ها این است که این اتومبیل‌ها در مقایسه با سایر برندهای بومی به نگهداری کمتری نیاز دارند و سوخت کمتری مصرف می‌کنند.

به طور خلاصه، تمام امکانات و مشخصات را به شیوه ای مقرون به صرفه ارائه می دهند.

جهت خرید خودروی دست دو در فرانسه به روش‌های مختلفی می‌توان اقدام کرد از جمله از طریق گاراژها، سایت‌های اینترنتی (فروشنده خصوصی) و شرکت‌ها.

برخی از افرد برای رعایت جانب احتیاط ترجیح می‌دهند که از شرکت‌ها خرید کنند. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند و نمایندگی‌های فعالی نیز دارد شرکت Perpignan است.

اگر می خواهید یک خودرو دست دوم در فرانسه بخرید، در صورتی که این خودرو بازرسی رسمی شده باشد لازم است تا آن را از نظر فنی نیز بررسی کنید.

لازم به ذکر است که شماره شاسی باید با سند ثبت مطابقت داشته باشد.

امروزه شرکت‌های معروفی چون پژو و سیتروئن نیز وارد بازار خرید و فروش خودرو‌های دست دوم شده‌اند، با این که ارزش مالی بازار خودروهای کار کرده معادل تنها 70 درصد بازار خودروهای نو برآورد شده، اما به عقیده مارک لوشانتر مدیر واحد خودروهای دست دو پژو- سیتروئن، این بازار از نظر تجارت برای کلیه‌ی صنایع می‌تواند سودآور باشد و این عاملی برای ورود شرکت‌های تولید خودرو به این بازار است.  

در شکل زیر آمار میانگین قیمت فروش اتومبیل‌های دست دوم B2C در فرانسه را از سال 2012 تا 2017 نشان داده شده است.

در سال 2017، میانگین قیمت یک خودرو دست دوم در فرانسه که بین یک شرکت و مشتری فروخته شده 15440 یورو بوده است.