بازار خودروی کارکرده مولد رشد صنعت خودروسازی در بریتانیا

با وجود رشد بی‌سابقه‌ی بازار اتومبیل‌های نو در انگلستان، بازار اتومبیل‌های کارکرده به دلیل فروش تعداد بیشتری خودرو به طور مداوم با ارزش بوده‌ است.

در واقعیت، ممکن است چند سال طول بکشد تا رشد دوباره بازار خودرو نو رونق بگیرد؛ زیرا اکثر مردم هنوز هم در رکود اقتصادی قرار دارند و بازار سالانه وسایل نقلیه استفاده شده چهار برابر بازار خودرو جدید است. از سال 2010 تعداد خودروهای بسیار قدیمی برای فروش کاهش یافته و تعداد خودروهای دست دوم دوساله یا کمتر افزایش یافته‌اند.

براساس بررسی‌های انجام شده بسیاری از مشتریان توانایی خرید یک اتومبیل جدید را ندارند و به دلیل محدودیت‌های مالی تقاضا برای وسایل نقلیه دست دوم در کشور انگلیس بسیار زیاد است؛ زیرا موثرترین راه برای دستیابی به یک وسیله نقلیه‌ی با هزینه مناسب است، بنابراین قیمت مهمترین عامل برای خریدن یک خودروی دست دو است.

در حالی که تعداد فزاینده‌ای از خریداران اتومبیل تصمیم می‌گیرند که به دلیل هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه کار کرده، اتومبیل‌های نو خریداری کنند، اکثریت هنوز هم برای کاهش هزینه‌های خود ترجیح می‌دهند اتومبیل دست دوم بخرند.

در کشورهای توسعه یافته به دلیل آن که تنوع مدل‌های خودرو بسیار زیاد است و خریداران گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند زمان زیادی را صرف خرید خودرو خواهند کرد.

این یکی از عوامل تفاوت در بازار خودروهای دست دوم در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه است.

انگلیس یکی از بهترین بازارهای خودرو را در جهان دارد.

 واردات خودروهای کارکرده در انگلیس به دلیل سودی که برای وارد کننده دارند بسیار محبوب است.

تقریبا انواع اتومبیل‌های کارکرده‌ی ژاپنی و اروپایی را می‌توان در بریتانیا یافت و مدل‌های آمریکایی قدرت خرید و فروش کمتری دارند.

 از سال 2014 تا 2016 حجم فروش خودروهای دست دوم به طور پیوسته افزایش یافته است و منجر به 8.2 میلیون اتومبیل فروخته شده در سال 2016 شد. از سال 2017 حجم فروش خودروهای کار کرده اندکی کاهش یافته است در سال 2018، 7.95 میلیون اتومبیل دست دو در انگلستان فروخته شد.

 براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی انجمن تولید کنندگان و بازرگانان خودرو (SMMT) در سال 2019، بازار خودروهای استفاده شده در انگلیس پس از 9 ماه کاهش مستقیم، 0.9٪ افزایش یافته است. در کل 2.076.382 معاملات بین جولای و سپتامبر صورت گرفته است که 18.925 بیشتر از مدت مشابه در سال 2018 می‌باشد.

عوامل مختلفی از جمله سن اتومبیل در بریتانیا روی قیمت خودروهای دست دوم تاثیر دارد به گونه‌ای که بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده در سال 2016، خودروهای بین 0 تا 2.5 ساله که در حراج فروخته شده‌اند، به طور متوسط، 55.3 درصد از ارزش اصلی خود را حفظ کردند. این از دست دادن ارزش با افزایش سن به حدی افزایش یافته است که به طور متوسط اتومبیل‌های قدیمی‌تر از 10.5 سال فقط 5 درصد از ارزش اصلی آن‌ها ارزش داشته‌اند.

 

صنعت خودروسازی در بریتانیا