چگونه از کلاهبرداری در خرید خودرو جلوگیری کنیم

خرید خودروی دست دوم به جای خرید خودروی مدل روز می‌تواند به شما کمک کند تا میلیون‌ها تومان ذخیره کنید.

از آنجا که خودرو در سال‌های اولیه بیشترین افت قیمت را دارد برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا ماشین دست دوم خریداری کنند و اگر شما درست خرید کنید، می‌توانید خودروی مناسب خود را پیدا کنید.

با این حال، اگر هوشمندانه خرید نکنید، تهیه یک ماشین دست دوم می‌تواند برای شما یک فاجعه مالی ایجاد کند.

خوشبختانه، همانطور که اینترنت روش‌های جدیدی را در اختیار کلاهبرداران قرار داده، منابع زیادی را نیز برای مصرف کنندگان فراهم کرده تا از کلاهبرداری‌های خرید خودروهای دست دوم آگاه شوند و از آن‌ها اجتناب کنند. چندین را حل وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید برای جلوگیری از سو استفاده از آن‌ها بهره ببرید.

تحقیق کنید

دانستن این که شما چه خودرویی می‌خواهید و قرار است چقدر برای آن هزینه کنید به شما کمک می‌کند تا به سمت آنچه که یک فروشنده می‌خواهد به شما بفروشد، نروید. خریداران همیشه باید در اوایل مراحل خرید خودرو، بودجه خود را مشخص کنند. بسیاری از گرانترین کلاهبرداری ها در خرید خودرو زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید از طریق یک فروشنده میزان بودجه خرید خود را مشخص کنید.

خودروی موردنظر خود را بررسی کنید

باید قبل از این که به فکر خرید باشید در مورد خودروی انتخابی خود تحقیق کنید و اطلاعات به دست آورید. لازم است قبل از خرید حتما از خودروی دست دوم بازدید کنید چرا که کلاهبرداران ممکن است در تعریف و ارسال عکس به قدری جذابیت آن را بالا ببرند که شما را وسوسه کنند بدون بازدید از خودرو مقداری پول به عنوان بیعانه واریز کنید.

بازرسی خودروی دست دوم توسط کارشناسان

همچنین هنگام خرید خودرو حتما از یک بازرس جهت بررسی خودرو کمک بگیرید در این صورت می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید و از میزان کارکرد خودروی دست دوم اطمینان حاصل کنید. کارشناسان ما می‌توانند به شما در این حوزه کمک کنند.

مطالعه دقیق بندهای قولنامه

ممکن است برخی از بندهایی که در قولنامه نوشته می‌شود به ضرر خریدار باشند و حتی ممکن است شما اطلاعات کافی در مورد یک بند نداشته باشید در این صورت تنها یک کارشناس خودروی دست دوم یا کارشناس حقوقی می‌تواند به شما کمک کند.

در بازاری که دلالی در آن حرف اول را می‌زند، عقل حکم می‌کند تا با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، خودرو دست دوم مورد نظر خود را بازرسی کنید تا با خیالی آسوده خرید کنید. در حقیقت بسیاری از افرادی که در این بازار فریب ‌خورده‌اند کسانی هستند که به خاطر صرفه‌جویی هزینه‌ای به این منظور پرداخت نکرده‌اند.