جک (JAC) یکی از قدیمی‌های بازار خودرو چین و برند رنو یکی از بهترین برندهای بازار جهانی هستند. در این مقاله به مقایسه ساندرو استپ وی از محصولات رنو با جک S3 از محصولات JAC می‌پردازیم.

محصولات رنو از همان ابتدای ورود به بازار به دلیل سابقه درخشان و کیفیت بالا طرفداران زیادی را جذب کرد. شباهت‌های دو خودرو ساندرو استپ وی با مدل هاچبک بسیار زیاد است. جذابیت ظاهری استپ وی ناشی از استفاده از هارمونی رنگ مشکی است. هماهنگی رنگ مشکی در فلاپ‌ها، جلو پنجره و چراغ‌ها کاملا مشخص و بارز است.

فضای داخلی رنو استپ وی کمی بزرگتر از مدل هاچبک است و احساس راحتی بیشتری را به سرنشینان خودرو ارائه می‌دهد. با وجود آنکه سطح ارگونومی خودرو بالا است، اما باید اشاره نمود که در سفرهای طولانی صندلی‌های آن آزار دهنده است. با توجه به قیمت خودرو از دیگر نکات منفی آن می‌توان به کمبود آپشن اشاره نمود.

جک s3 به عنوان دومین کراس اوور شرکت جک همانند کشور چین در ایران نیز فروش خوبی داشته است. برند جک (JAC) پیش از جک s3 مدل‌های موفقی نظیر سدان J5 و کراس اوور s5 را به بازار عرضه نمود. پلتفرم این خودرو مشابه با J4 و از همان مدل شاسی استفاده می‌کند.

در این خودرو نیز همانند جکs5  از طراحی‌های شرکت هیوندای استفاده شده است. خطوط و برجستگی‌های طراحی جک s5 تا بخش انتهایی خودرو منتقل می‌شود. خودرو جک s5 از منظر زیبایی و احساس راحتی خیلی بهتر از استپ وی بوده و همچنین آپشن‌های متنوعی را نسبت به ساندرو استپ وی دارد.

مقایسه فنی ساندرو استپ وی و جک S3

مشخصات فنی ساندرو استپ وی همانند ساندرو هاچبک است. پیشرانه این خودرو K4M و دارای حجم 1598 سی سی است. توان تولیدی این خودرو 105 اسب بخار و گشتاور آن 148 نیوتن متر است. گیربکس این خودرو از نوع 4 سرعته و شتاب صفر تا صد آن 11.5 ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو 8 لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است.

جک s3  دارای موتور با حجم 1590 سی سی و توان آن 107 اسب بخار است. گیربکس این خودرو از مدل  CVT و شتاب صفر تا صد آن 10.8 ثانیه است. با توجه به موتور 1.6 لیتری این کراس اوور حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت قابل قبول است. جک s3 در یک سیکل ترکیبی 7.6 لیتر مصرف سوخت دارد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه ساندرو استپ وی با جک s3

شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران همه ساله بر مبنای 24 سئوال از مشتریان رضایت مصرف کنندگان را از کیفیت اولیه خودرو در سه ماهه اول مالکیت مورد سنجش قرار می­دهد.

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه ساندرو استپ وی برابر با 70 در مقایس صد بدست آمد. در این خودرو از دیدگاه مشتریان در وهله اول نارضایتی از قدرت و شتاب خودرو و در وهله‌های بعدی نارضایتی از عملکرد مجموعه گیربکس اعلام شده است. اما مشتریان از وضعیت موتور و همچنین عملکرد جلوبندی و کمک فنرها رضایت کامل داشتند.

از طرف دیگر رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو جک s3 حدود 73 در شاخص صد است. مشتریان از نحوه باز و بسته شدن درها و عملکرد ترمز دستی رضایت کامل و همچنین نسبت به قدرت و شتاب خودرو و عملکرد جلوبندی و کمک فنرها ناراضی بودند.

مقایسه ساندرو استپ وی با جک s3 از نظر شاخص IQS

شاخص IQS توسط ISQI سنجیده می­شود. این شاخص یک شاخص بین المللی است که با متدولوژی مشخص تعداد ایراد مشاهده شده توسط مشتری در سه ماهه اول مالکیت را اندازه‌‎گیری می­کند.

میانگین شاخص IQS در ساندرو استپ وی 2 ایراد در هر خودرو و در جک s3  این عدد 1.7 ایراد در هر خودرو است.

بیشترین تفاوت بین خودرو ساندرو استپ وی و جک s3

از نظر شاخص‌های پنج‌گانه از یک طرف عملکرد قدرت و شتاب جک s3 پایین‌ترین امتیاز و در خودرو ساندرو استپ وی مشتریان از کیفیت صندلی‌ها رضایت کامل را نداشتند.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش ساندرو استپ وی را شرکت پارس خودرو و خدمات پس از فروش خودرو جک S3 را شرکت کرمان موتور ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

در جدول زیر تمامی مشخصات فنی و امتیازات شاخص‌های فنی دو خودرو ساندرو استپ وی و جک اس 3 را قرار داده‌ایم، شما می‌توانید با توجه به این موارد تصمیم مناسب جهت خرید خودرو بگیرید.

کارشناسان ما در کارینا در صورت تمایل به خرید خودرو دست دوم شما را در کارشناسی دقیق و فنی خودرو مورد نظر یاری می­کنند. جهت اطلاع از شرایط و قیمت به لینک https://carinapars.com مراجعه نمایید.

مشخات خودرو ساندرو استپ وی جک S3
حجم موتور 1598 1590
توان (اسب بخار) 105 107
میزان رضایت از کیفیت 70 73
شاخص IQS 2 1.7
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) 8 لیتر 7.6 لیتر
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان وضعیت موتور

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد ترمز دستی

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان کیفیت صندلی‌ها

قدرت و شتاب خودرو

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد جلوبندی و کمک فنرها

خدمات کارشناسی خودرو کارینا تحت نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می‌گیرد. در صورت نیاز به خدمات کارشناسی خودرو با ما تماس بگیرید.

جهت بررسی انواع خودرو به صفحه مقایسه خودروها مراجعه بفرمایید.