برای مشتریانی که به دنبال سدان­ هایی با رنج قیمتی میانه در بازار خودرو ایران هستند. 2 محصول جک J4 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک در بازار عرضه می­گردد و ما نیز در این مطلب به مقایسه جک J4 با برلیانس H330 میپردازیم.

جک محصول گروه کرمان خودرو است که SUV شهری آن یعنی S5 بسیار مخاطب پسند بوده و سهم بازار بزرگی از آن خود کرده است.

برلیانس را شرکت پارس خودرو به بازار عرضه نموده که با توجه به ظاهر زیبای خودرو مخاطبین زیادی آن را دنبال می­کنند.

در این مقاله با مقایسه جک J4 با برلیانس H330 نقاط ضعف و قوت این دو خودرو را بررسی می نماییم.

مقایسه عمومی جک J4 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک

در ادامه به مقایسه جک J4 با برلیانس H330 میپردازیم و شاخص های کیفی این دو خودرو را ارزیابی میکنیم.

جک J4 محصول کرمان موتور که از سال 1397 به بازار ایران عرضه شده است.

این محصول از موتور 1499 سی ­سی با قدرت 103 اسب بخار بهره می­برد.

گیربکس این محصول 5 سرعته CVT است. از ساده ­ترین سیستم ترمز یعنی چرخ جلو دیسکی و چرخ عقب کاسه­‌ای استفاده می­کند. دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین بوده و درون خودرو تجهیزاتی مانند کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی چرم، سیستم صوتی و … به کار برده شده است.

 از سال 94 با همکاری شرکت پارس خودرو محصول H330 اتوماتیک خود را به بازار عرضه نمود. موتور برلیانس 1654 سی­سی حجم دارد و 114 اسب بخار حداکثر قدرت این موتور است. گیربکس این محصول 4 سرعته اتوماتیک است و سیستم ترمز این خودرو در چرخ عقب و جلو دیسکی است. دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین برای این خودرو تعبیه شده و امکاناتی مانند سانروف برقی، تنظیم صندلی راننده در 8 حالت، سیستم مولتی مدیا و رهیاب و … در این خودرو پیش بینی شده است.

شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای عرضه شده در ایران توسط ISQI به صورت مستمر سنجیده میشود.

در این تحقیق در پیمایش 4000 کیلومتری با مشتری تماس گرفته شده و میزان رضایت از مشتری با 24 سوال در خصوص کیفیت خودرو سنجیده می­شود.

بر اساس این تحقیق در مقایسه جک J4 با برلیانس H330 رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو جک J4 اتوماتیک حدود 73 در مقیاس 100 است. در این خودرو از دیدگاه مشتریان شاخص­ هایی مانند عملکرد سیستم فرمان، نحوه باز و بسته شدن دربها، عملکرد بخاری و کولر رضایت مشتریان را به صورت نسبی جلب نموده است. اولین عامل نارضایتی مشتریان در خودرو جک J4 اتوماتیک قدرت و شتاب خودرو و پس از آن سکوت و آرامش داخل اتاق، عملکرد جلوبندی و کیفیت رنگ بدنه است.

در خصوص برلیانس H330 اتوماتیک رضایت کلی مشتریان از این محصول در شاخص با مقیاس صد حدود 70 امتیاز است؛ بدین معنا که به طور کلی رضایت از برلیانس H330 نسبت به جک J4 حدود 3 امتیاز پایین­ تر است. در این محصول عملکرد سیستم فرمان، عملکرد بخاری و کولر و عملکرد گیربکس رضایت مشتریان را به صورت نسبی جلب نموده است. اما در برلیانس H330 از شاخص­ هایی مانند کیفیت صندلی­ ها، نحوه باز و بسته شدن درب­ها، قدرت و شتاب خودرو و سیستم صوتی ناراضی هستند.

شاخص IQS در جک J4 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک

IQS شاخصی است که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به منظور تعیین کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار ایران ارزیابی می­گردد.

IQS تعداد میانگین ایراد مشاهده شده در هر خودرو توسط مشتریان است هر چه این عدد کوچکتر و به صفر نزدیک­تر باشد کیفیت خودرو بالاتر است.

در مقایسه جک J4 با برلیانس H330 شاخص IQS در خودرو جک J4 به میزان 1.9 ایراد در هر خودرو است. یعنی در سه ماهه اول مالکیت خودرو مشتری می­بایست انتظار حدود 2 ایراد در خودرو خود را داشته باشد. بیشترین ایرادات دیده شده توسط مشتریان “صدای اضافی داخل اتاق” ، “پایین بودن کشش موتور در سربالایی” و “پایین بودن شتاب” بوده است.

شاخص IQS در خودرو برلیانس H330 اتوماتیک برابر با 2.2 ایراد در هر خودرو است. در این خودرو بیشترین ایرادات مشاهده شده توسط مشتریان به رگلاژ نبودن دربها و پایین بودن شتاب خودرو باز می­گردد.

بیشترین اختلاف بین رضایت مشتریان جک J4 اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک

در مقایسه جک J4 با برلیانس H330 بررسی جزئیات تحقیق اندازه­ گیری رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات جک و برلیانس در شاخص­ های مختلف به ما نشان می­‌دهد. که در چند شاخص اختلاف معنی داری بین این دو خودرو وجود دارد. اولین شاخص نحوه باز و بسته شدن دربها است که در جک J4 نقطه قوت این محصول است. اما در برلیانس H330 عامل نارضایتی مشتریان است. قدرت و شتاب در هر دو خودرو وضعیت مناسبی ندارد. اما با این حال رضایت مشتریان برلیانس H330 حدود 7 امتیاز در مقیاس 100 از شاخص قدرت و شتاب نسبت به جک J4 راضی‌­تر هستند.

کیفیت صندلی­‌ها نیز در دو خودرو کاملا متفاوت است. رضایت مشتریان جک بیش از ده امتیاز در مقیاس صد بالاتر از مشتریان برلیانس H330 است.

خدمات پس از فروش جک J4 توسط شرکت بم خودرو نمایندگی رسمی کرمان موتور با حدود 80 نمایندگی فعال در سطح کشور انجام می­شود.

این در حالیست که خدمات پس از فروش برلیانس را شرکت سایپا یدک با بیش از 700 نمایندگی فعال در کشور ارائه می­دهد.

جمع بندی:

به طور کلی در مقایسه جک J4 با برلیانس H330 رضایت مشتریان جک J4 اتوماتیک حدود 3 درصد بالاتر از برلیانس H330 است.

به طور کلی ظاهر برلیانس زیباتر از جک J4 است و در شاخص قدرت و شتاب نیز وضعیت بهتری دارد.

در جدول زیر می­توانید به نقاط ضعف و قوت هر دو این محصولات در یک نگاه پی­ ببرید.

در صورتیکه تمایل دارید هر یک از دو خودرو فوق را به صورت کار کرده خریداری نمایید. کارشناسان خودرو کارینا شما را در انتخاب محصولی سالم و کارشناسی شده یاری می­رسانند.

هم اکنون می­توانید از طریق لینک  carinapars.com بصورت آنلاین درخواست کارشناسی خودرو خود را ثبت نمایید.

مشخصات/خودرو

جک J4 برلیانس H330
حجم موتور 1499 1654
توان (اسب بخار) 103 114
میزان رضایت از کیفیت 73% 70%
(تعداد ایراد در هر خودرو) IQS 1.9 2.2
نقاط قوت از دیدگاه مشتریان نحوه باز و بسته شدن درها

عملکرد فرمان

عملکرد کولر و بخاری

عملکرد فرمان

عملکرد گیربکس

عملکرد بخاری و کولر

نقاط ضعف از دیدگاه مشتریان صدای اضافی داخل اتاق

پایین بودن قدرت و  شتاب

کیفیت رنگ بدنه

عملکرد جلوبندی

نحوه باز و بسته شدن درها

کیفیت صندلی­ ها

قدرت و شتاب خودرو

عملکرد سیستم صوتی

کارشناسی خودرو کارینا تحت نظر شرکت ISQI انجام میپذیرد.

ارائه مدرک معتبر کارشناسی خودرو کارینا تضمینی رسمی برای معامله شماست.

مطالب مرتبط:

مقایسه خودرو جک j4  و پژو پارس را اینجا بخوانید

از مرجع اطلاعات خودرو برای خرید کمک بگیرید