براساس مطالعات جدید مجله J.D.Power برند لکسوس در دسته خودروهای لوکس با بالاترین میزان رضایت مشتریان در صدر قرار گرفت.

اما در بین برندهای بازارهای انبوه با حجم بالا، گروه BMW از نوع Mini با 873 امتیاز برای دومین سال متوالی رتبه اول را کسب نمود. در رتبه‌های دوم و سوم خدمات بازارهای انبوه، برند آمریکایی جنرال موتورز بیوک با 872 امتیاز و مزدا محبوب استرالیایی‌ها با 856 امتیاز و سپس برند میتسوبیشی با 854 امتیاز در رده چهارم قرار دارند. بسیار تعجب آور است که تویوتا یکی از رقبای اصلی این بازار با 844 امتیاز در رده هشتم قرار گرفته است.

در بین برندهای برتر، آلفا رومئو در جایگاه آخر به عنوان ناراضی‌ترین مشتریان خدمات در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. همچنین در بین برندهای بازارهای انبوه Chrysler با کسب 808 امتیاز در مقیاس 1000 بدترین رتبه را بدست آورد.

در هنگام خرید خودرو دست دوم و به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌های این حوزه به سامانه کارینا مراجعه و از خدمات کارشناسی خودرو  بهره­‌مند شوید.

مطالعه رضایتمندی J.D. Power بر چه مبنایی است؟

شاخص رضایت مشتریان با رتبه‌بندی میزان رضایت مالکان خودرو از خدمات دریافت شده در نمایندگی‌ها یا مراکز خدمات پس از فروش بر روی خودروهای یک الی سه سال کارکرد انجام می‌شود.

این مطالعه بر کیفیت خدمات، مشاوره خدمات، تحویل خودرو، تسهیلات خدمات و شروع پروسه خدمات متمرکز است. در برنامه‌های جدید اندازه‌گیری این شاخص به عنوان چهل و دومین سال پیاپی، تمرکز بر روی خدمات یدکی، سرویس‌های از راه دور خودرو‌ها و سیستم‌های پرداخت آنلاین و هوشمند قرار دارد.

برخی از بازخوردها نشان داد که مشتریان به طور فزاینده‌ از اعلان‌های متنی مبتنی بر آماده بودن خودروهایشان جهت تحویل گرفتن و همچنین شواهد ویدیویی و عکس از خدمات انجام شده بر روی خودروها راضی هستند.

تفاوت‌های قابل توجهی بین رانندگان خودروهای برقی، بنزینی و دیزلی وجود دارد. به طوریکه رانندگان خودروهای برقی 782 امتیاز و در مقابل رانندگان خودروهای دیزلی و بنزینی مجموعا 852 امتیاز را کسب نمودند. بنابراین شرکت‌های خودروساز برقی باید موارد زیادی را جهت بهبود خودروها رعایت نمایند.

این مطالعه بر روی 67 هزار مالک خودرو ثبت شده در ایالات متحده آمریکا در بین سال‌های 2019 الی 2021 انجام شده است.

منبع اصلی خبر:

https://www.chasingcars.com.au/news/car-industry/jd-power-car-service-study-finds-out-which-manufacturers-had-the-most-satisfied-customers